1415045 - Шпанска књижевност 5
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Шпанска књижевност 5 | |||
Акроним | 1415045 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Одслушан предмет Шпанска књижевност 4. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Стицање релевантних сазнања о периоду шпанског барока и његовим политичким, друштвеним и културним обележјима. Усвајање информација о књижевним карактеристикама епохе, као и најзначајнијим ауторима и њиховим остварењима, на подручју драме и позоришта. Упознавање са новом комедијом у теорији и пракси, као и њеним одјеком у европском и светском контексту, али и Србији. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент стиче неопходна знања о шпанској класичној драми (новој комедији) и позоришном животу на Иберијском полуострву (1580-1650). Оспособљава се за разумевање драмског система Лопеа де Веге, његових формалних и садржинских обележја које, потом, препознаје у делима бројних следбеника. Оспособљава се да процени њихову високу уметничку вредност и да препозна на чему она почивају, како у контексту шпанске књижевности, тако и светске литерарне баштине. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Појам барока у шпанској књижевности. Културно-историјски контекст. Опште карактеристике. Cultismo (culteranismo), conceptismo. Шпанско национално позориште. Најзначајније драмске врсте: comedia nueva, tragedia, auto sacramental, entremés. Организација позоришног живота; corrales de comedias. Lope de Vega. Arte nuevo de hacer comedias. Полемика о новој комедији. Лопеове драме на теме из националне историје и легенде; комедије. Лопеови следбеници. Тирсо де Молина. El burlador de Sevilla - настајање мита о дон Хуану. Друга етапа нове комедије. Calderón de la Barca. Filozofska drama La vida es sueño. Остала дела; El alcalde de Zalamea. Autosakramentali La vida es sueño i El gran teatro del mundo. Шпанска барокна драма у Србији. | |||
Садржај практичне наставе | Вежбања, читање дела, тумачење и анализа текстова, писани радови, експозеи и расправе. Самосталан рад, учење уз помоћ компјутера. Коришћење електронских ресурса препоручених преко платформе MOODLE. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 1 | |||
Методе извођења наставе | Предавања, читање дела, тумачење и анализа текстова, писани радови, експозеи и расправе. Самосталан рад, учење уз помоћ компјутера. Коришћење електронских ресурса и рад преко платформе MOODLE. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | 60 | ||
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 40 |