1415047 - Шпанска књижевност 7
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Шпанска књижевност 7 | |||
Акроним | 1415047 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Одслушани предмети Шпанска књижевност 1–6. Позитивно оцењене предиспитне активности на предмету Шпанска књижевност 7. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Познавање, разумевање и анализа главних одлика, тенденција и покрета шпанске књижевности 18. и 19. века, њене културне, уметничке, естетске и хуманистичке вредности. Студенти су оспособљени за развијање личног критичког и вредносног става о покретима, тенденцијама и делима епохе. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент самостално тумачи књижевноуметничке текстове шпанске књижевности 18. и 19. века, у потпуности је овладао техникама тумачења и интерпретације. Активно повезује, синтетички и аналитички разматра међуодносе књижевности, културе, историје и друштва епохе. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | 18. век – Историјски, друштвени и културни контекст. Просветитељство и неокласицизам. Поетика неокласицизма: Игнасио де Лусан, Поетика. Гаспар Мелћор де Ховељанос. Бенито Херонимо Фејхо. Неокласичарско позориште. Трагедија: Рахела, Висентеа Гарсија де ла Уерте. Неокласичарска комедија: Девојачко „да“, Леандра Фернандес де Моратина. 19. век – Романтизам. Књижевни родови у романтизму. Маријано Хосе де Лара, Чланци. Анхел де Сааведра, војвода од Риваса, Дон Алваро или снага усуда. Хосе Сориља, Дон Хуан Тенорио. Постромантизам. Густаво Адолфо Бекер, Риме. Реализам и натурализам: роман, приповетка, позориште. Поетика романа шпанског реализма и натурализма. Најзначајнији представници и дела: Педро Антонио де Аларкон, Хосе Марија де Переда, Бенито Перес Галдос, Хуан Валера, Леополдо Алас Кларин, Емилија Пардо Басан и други значајни аутори. | |||
Садржај практичне наставе | Разговор о делима обавезне лектире и анализа одабраних одломака. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 1 | |||
Методе извођења наставе | Предавања, вежбе, дискусије, самосталан рад (истраживање, претраживање, итд.), тумачење одабраних одломака, учење уз помоћ компјутера, итд. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 60 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 35 |