1415113 - Хиспанске културе 3
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Хиспанске културе 3 | |||
Акроним | 1415113 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Библиотекарство и информатика са страним језиком, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Одслушани предмети Хиспанске културе 1 и Хиспанске културе 2. Позитивно оцењене предиспитне активности на предмету. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Студенти ће боље разумети историјске прилике 16. и 17. века и повезати их са знањима стеченим на часовим језика и књижевности. Развијаће лични критички став који ће им омогућити да доносе сопствене закључке о историјској епохи, културном контексту и уметничким делима овог периода. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће научити да одређена дела, ауторе и догађаје посматрају кроз контекст тј. као део шире историјске и културне целине. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Дефинисање термина siglo de oro и културно-историјски контекст. Појам ренесансе. Рана и касна ренесанса. Историјски контекст ренесансе. Уједињење Шпаније у време Фернанда и Изабеле. Рађање идеје о једној држави, једном народу и једној вери. Владавина Карлоса I (Karla V). Успон колонијалне силе и интервенционизам „великих“ Хабзбурга. Европска верска реформација. Владавина Филипа II. Ратови у Низоземској. Рат против Енглеске. Опадање моћи и сиромашење Шпаније након смрти Филипа II. Шпанско друштво у 16. и 17. веку. Шпанска књижевност ренесансе и њен друштвени и историјски контекст. Дефиниција барока. Културни изолационизам и цензура. Питање предестинације и слободне воље. Егзистенцијалне дихотомије: живот и смрт, сан и јава. Песимизам 17. века изазван опадањем моћи шпанске државе. Шпанска књижевност барока и њен друштвени и историјски контекст. Уметност шпанског „златног доба“: сликарство, архитектура, музика. | |||
Садржај практичне наставе | - | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | ||||
Методе извођења наставе | Предавања, дискусије, експозеи, расправе, аудио-визуелни материјали. Самосталан рад, учење уз помоћ компјутера. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | 70 | ||
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | 30 | |||
Колоквијуми | ||||
Семинари |