1415113 - Hispanske kulture 3
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Hispanske kulture 3 | |||
Akronim | 1415113 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bibliotekarstvo i informatika sa stranim jezikom, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Engleski jezik, književnost, kultura, modul Italijanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Nemački jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezici, književnosti, kulture, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Turski jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Francuski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti, kulture | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Odslušani predmeti Hispanske kulture 1 i Hispanske kulture 2. Pozitivno ocenjene predispitne aktivnosti na predmetu. | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Studenti će bolje razumeti istorijske prilike 16. i 17. veka i povezati ih sa znanjima stečenim na časovim jezika i književnosti. Razvijaće lični kritički stav koji će im omogućiti da donose sopstvene zaključke o istorijskoj epohi, kulturnom kontekstu i umetničkim delima ovog perioda. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti će naučiti da određena dela, autore i događaje posmatraju kroz kontekst tj. kao deo šire istorijske i kulturne celine. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Definisanje termina siglo de oro i kulturno-istorijski kontekst. Pojam renesanse. Rana i kasna renesansa. Istorijski kontekst renesanse. Ujedinjenje Španije u vreme Fernanda i Izabele. Rađanje ideje o jednoj državi, jednom narodu i jednoj veri. Vladavina Karlosa I (Karla V). Uspon kolonijalne sile i intervencionizam „velikih“ Habzburga. Evropska verska reformacija. Vladavina Filipa II. Ratovi u Nizozemskoj. Rat protiv Engleske. Opadanje moći i siromašenje Španije nakon smrti Filipa II. Špansko društvo u 16. i 17. veku. Španska književnost renesanse i njen društveni i istorijski kontekst. Definicija baroka. Kulturni izolacionizam i cenzura. Pitanje predestinacije i slobodne volje. Egzistencijalne dihotomije: život i smrt, san i java. Pesimizam 17. veka izazvan opadanjem moći španske države. Španska književnost baroka i njen društveni i istorijski kontekst. Umetnost španskog „zlatnog doba“: slikarstvo, arhitektura, muzika. | |||
Sadržaj praktične nastave | - | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | ||||
Metode izvođenja nastave | Predavanja, diskusije, ekspozei, rasprave, audio-vizuelni materijali. Samostalan rad, učenje uz pomoć kompjutera. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | 70 | ||
Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
Projekti | 30 | |||
Kolokvijumi | ||||
Seminari |