1438036 - Савремени украјински језик Г-6
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Савремени украјински језик Г-6 | |||
Акроним | 1438036 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Библиотекарство и информатика са страним језиком, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Одслушан Савремени украјински језик Г-5, положен Савремени украјински језик Г-4 | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Даље развијање језичких рецептивних, продуктивних, интерактивних и социокултурних вештина. Усавршавање стечене језичке и говорне компетенције оптимално до нивоа Б2/Б2+. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент разуме теже и дуже текстове и усмена излагања на широк спектар актуелних тема. Учествује у усменој интеракцији, течно и спонтано. Може да се јасно, добро организовано и детаљно у писаној и усменој форми изрази о разноврсним темама, као и да изнесе своје гледиште у дискусији. Студент треба да прошири лексички фонд до 5000 лексичких јединица, да исправно користи фреквентније фразеологизме и паремије. Активно употребљава усвојене лексичке јединице, уме да наслути значење великог броја непознатих јединица, како по творбеним моделима, тако и по спојивости и ситуативном контексту; у случају тешкоћа са разумевањем и употребом појединих лексичких јединица ефикасно користи речнике и приручнике. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Систем предлога украјинског језика: порекло предлога и њихов морфемски састав, семантички типови предлога. Употреба предлога. Предлошко-падешке конструкције у савременом украјинском језику и њихови еквиваленти у српском језику. Прилози: творба, значење и функција у реченици. Синтетички и аналитички прилози. Семантичке групе прилога. Синтаксичке функције прилога. Акценат прилога. Изражавање количине, времена, места, правца, узрока, циља, услова на лексичком и граматичком нивоу. Речце: прагматика и граматика. Речи-реченице: узвици и ономатопеје. Узвици и ономатопеје као основа за творбу других врста речи. Проблем превођења узвика и ономатопејских речи. | |||
Садржај практичне наставе | Настава обухвата вежбања из правописа (утврђивање раније стечених знања; писање непроменљивих врста речи), лексичка вежбања с вежбама превођења (кроз рад са текстовима различитих функционалних стилова, састављање текстова на задате теме), говорна вежбања са елементима лингвокултурологије (теме „Музика у мом животу“, „Диван свет филма“, „Културни одмор“, „Компјутер и интернет“, „Свет око мене“, „Проблеми екологије и како их решити“), граматичка вежбања (увежбавање градива пређеног на теоријским часовима). Рад са двојезичним и једнојезичним речницима. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 7 | |||
Методе извођења наставе | Упознавање студената са граматичким и правописним правилима кроз теоријска објашњења и конкретне примере, сложенија граматичка, лексичка и функционална вежбања вежбања – израда на часу и код куће уз проверу на часу; читање текстова из уџбеника, новина, научнопопуларних часописа и дискусије о њима; дискусије на обрађене говорне теме; демонстрација краткометражних и дугометражних играних и документарних филмова, снимака позоришних представа, концерата и дискусија о њима; структурирање и писање или усмено излагање дескриптивних и аргументујућих текстова или говора; самостално превођење текстова на најразличитије теме у оба смера, интерактивна настава; настава уз коришћење електронских помагала (интернет, ЦД, ДВД, пројектор). | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 30 | |
Практична настава | 10 | Усмени испит | 20 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари | 15 |