1438036 - Savremeni ukrajinski jezik G-6
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Savremeni ukrajinski jezik G-6 | |||
Akronim | 1438036 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bibliotekarstvo i informatika sa stranim jezikom, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Engleski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Nemački jezik, književnost, kultura, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezici, književnosti, kulture, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Francuski jezik, književnost, kultura | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Odslušan Savremeni ukrajinski jezik G-5, položen Savremeni ukrajinski jezik G-4 | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Dalje razvijanje jezičkih receptivnih, produktivnih, interaktivnih i sociokulturnih veština. Usavršavanje stečene jezičke i govorne kompetencije optimalno do nivoa B2/B2+. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student razume teže i duže tekstove i usmena izlaganja na širok spektar aktuelnih tema. Učestvuje u usmenoj interakciji, tečno i spontano. Može da se jasno, dobro organizovano i detaljno u pisanoj i usmenoj formi izrazi o raznovrsnim temama, kao i da iznese svoje gledište u diskusiji. Student treba da proširi leksički fond do 5000 leksičkih jedinica, da ispravno koristi frekventnije frazeologizme i paremije. Aktivno upotrebljava usvojene leksičke jedinice, ume da nasluti značenje velikog broja nepoznatih jedinica, kako po tvorbenim modelima, tako i po spojivosti i situativnom kontekstu; u slučaju teškoća sa razumevanjem i upotrebom pojedinih leksičkih jedinica efikasno koristi rečnike i priručnike. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Sistem predloga ukrajinskog jezika: poreklo predloga i njihov morfemski sastav, semantički tipovi predloga. Upotreba predloga. Predloško-padeške konstrukcije u savremenom ukrajinskom jeziku i njihovi ekvivalenti u srpskom jeziku. Prilozi: tvorba, značenje i funkcija u rečenici. Sintetički i analitički prilozi. Semantičke grupe priloga. Sintaksičke funkcije priloga. Akcenat priloga. Izražavanje količine, vremena, mesta, pravca, uzroka, cilja, uslova na leksičkom i gramatičkom nivou. Rečce: pragmatika i gramatika. Reči-rečenice: uzvici i onomatopeje. Uzvici i onomatopeje kao osnova za tvorbu drugih vrsta reči. Problem prevođenja uzvika i onomatopejskih reči. | |||
Sadržaj praktične nastave | Nastava obuhvata vežbanja iz pravopisa (utvrđivanje ranije stečenih znanja; pisanje nepromenljivih vrsta reči), leksička vežbanja s vežbama prevođenja (kroz rad sa tekstovima različitih funkcionalnih stilova, sastavljanje tekstova na zadate teme), govorna vežbanja sa elementima lingvokulturologije (teme „Muzika u mom životu“, „Divan svet filma“, „Kulturni odmor“, „Kompjuter i internet“, „Svet oko mene“, „Problemi ekologije i kako ih rešiti“), gramatička vežbanja (uvežbavanje gradiva pređenog na teorijskim časovima). Rad sa dvojezičnim i jednojezičnim rečnicima. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
1 | 7 | |||
Metode izvođenja nastave | Upoznavanje studenata sa gramatičkim i pravopisnim pravilima kroz teorijska objašnjenja i konkretne primere, složenija gramatička, leksička i funkcionalna vežbanja vežbanja – izrada na času i kod kuće uz proveru na času; čitanje tekstova iz udžbenika, novina, naučnopopularnih časopisa i diskusije o njima; diskusije na obrađene govorne teme; demonstracija kratkometražnih i dugometražnih igranih i dokumentarnih filmova, snimaka pozorišnih predstava, koncerata i diskusija o njima; strukturiranje i pisanje ili usmeno izlaganje deskriptivnih i argumentujućih tekstova ili govora; samostalno prevođenje tekstova na najrazličitije teme u oba smera, interaktivna nastava; nastava uz korišćenje elektronskih pomagala (internet, CD, DVD, projektor). | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 5 | Pismeni ispit | 30 | |
Praktična nastava | 10 | Usmeni ispit | 20 | |
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 20 | |||
Seminari | 15 |