1438037 - Савремени украјински језик Г-7
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Савремени украјински језик Г-7 | |||
Акроним | 1438037 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Библиотекарство и информатика са страним језиком, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Украјински језик, књижевност, култура | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Одслушан Савремени украјински језик Г-6, положен Савремени украјински језик Г-5 | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Даље развијање језичких рецептивних, продуктивних, интерактивних и социокултурних вештина. Усавршавање стечене језичке и говорне компетенције оптимално до нивоа Б2+/Ц1. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент разуме теже и дуже текстове и усмена излагања на широк спектар актуелних тема, укључујући и савремена књижевна дела, филмове на стандардном језику, вести итд. Разуме текстове различитих жанрова и стилова, уме да препозна стилске одлике текста на свим нивоима. Може да се јасно, добро организовано и детаљно у писаној и усменој форми изрази о сложеним темама, као и да изнесе своје гледиште у дискусији, образлаже, подржава или побија различита становишта. Студент треба да прошири лексички фонд лексиком из области медиjа, савременог живота омладине, образовања, туризма, да усвоји употребу типичних синтаксичких конструкција у украјинском језику, правилно их употребљава у писању и говору, да усвоји основна правила интерпункције. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Стилистика: Основни појмови стилистике. Подела функционалних стилова. Лексичка, морфолошка и синтаксичка обележја стила. Књижевноуметнички стил. Новинарски стил. Научни стил. Административни стил. Разговорни стил. Конфесионални стил. Епистоларни стил. Електронски дискурс украјинског и српског језика. Елементи синтаксе: синтаксичке јединице; типови синтаксичких веза; синтагма као синтаксичка јединица; класификација синтагми; средства изражавања главних и зависних реченичних конституената; ред речи у реченици; основни модели просте реченице (модели са променљивим глаголским предикатом, променљивим глаголским предикатом израженим глаголом бути, модели са глаголским предикатом у облику инфинитива, модели са логичким субјектом и непроменљивим глаголским предикатом, модели са именским предикатом, модели са логичким субјектом и именским предикатом, модел са субјектом израженим инфинитивом, модели једнокомпонентних реченица, модели са двоструким предикатом); подела реченице; опозиција потврдне / одричне реченице; подела према саставу: просте и сложене реченице; подела према модалности: изјавне, упитне, заповједне реченице итд. | |||
Садржај практичне наставе | Настава обухвата вежбања из правописа (интерпункција просте реченињице: цртица између субјекта и предиката, знаци интерпункције између делова реченице са истом функцијом, при обраћању, код уметнутих конструкција, при издвајању апозиције; управни и неуправни говор); лексичка вежбања с вежбама превођења (кроз рад са текстовима различитих функционалних стилова, састављање текстова на задате теме); говорна вежбања са елементима лингвокултурологије на теме „Зашто је потребно учити страни језик?“, „Образовање у Украјини и Европи“, „Сви смо различити“, „Шта је менталитет?“, „Туристичке агенције. Међународни саобрађај. Царинска контрола. На аеродрому“, „Виртуелно путовање Украјином“, „Новац. Како га зарадити и трошити“, „Пријатељство. Какав треба да буде прави пријатељ?“; граматичка вежбања (синтаксичке конструкције, синтагма, типови синтаксичке везе, проста реченица, примењена стилистика). Рад са двојезичним и једнојезичним речницима. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 7 | |||
Методе извођења наставе | Упознавање студената са граматичким и правописним правилима кроз теоријска објашњења и конкретне примере, сложенија граматичка, лексичка и функционална вежбања вежбања – израда на часу и код куће уз проверу на часу; читање текстова из уџбеника, новина, научнопопуларних часописа и дискусије о њима; дискусије на обрађене говорне теме; демонстрација краткометражних и дугометражних играних и документарних филмова, снимака позоришних представа, концерата и дискусија о њима; структурирање и писање или усмено излагање дескриптивних и аргументујућих текстова или говора; самостално превођење текстова на најразличитије теме у оба смера, интерактивна настава; настава уз коришћење електронских помагала (интернет, ЦД, ДВД, пројектор). | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 30 | |
Практична настава | 10 | Усмени испит | 20 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари | 15 |