1438037 - Savremeni ukrajinski jezik G-7
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Savremeni ukrajinski jezik G-7 | |||
Akronim | 1438037 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bibliotekarstvo i informatika sa stranim jezikom, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Nemački jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezici, književnosti, kulture, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Odslušan Savremeni ukrajinski jezik G-6, položen Savremeni ukrajinski jezik G-5 | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Dalje razvijanje jezičkih receptivnih, produktivnih, interaktivnih i sociokulturnih veština. Usavršavanje stečene jezičke i govorne kompetencije optimalno do nivoa B2+/C1. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student razume teže i duže tekstove i usmena izlaganja na širok spektar aktuelnih tema, uključujući i savremena književna dela, filmove na standardnom jeziku, vesti itd. Razume tekstove različitih žanrova i stilova, ume da prepozna stilske odlike teksta na svim nivoima. Može da se jasno, dobro organizovano i detaljno u pisanoj i usmenoj formi izrazi o složenim temama, kao i da iznese svoje gledište u diskusiji, obrazlaže, podržava ili pobija različita stanovišta. Student treba da proširi leksički fond leksikom iz oblasti medija, savremenog života omladine, obrazovanja, turizma, da usvoji upotrebu tipičnih sintaksičkih konstrukcija u ukrajinskom jeziku, pravilno ih upotrebljava u pisanju i govoru, da usvoji osnovna pravila interpunkcije. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Stilistika: Osnovni pojmovi stilistike. Podela funkcionalnih stilova. Leksička, morfološka i sintaksička obeležja stila. Književnoumetnički stil. Novinarski stil. Naučni stil. Administrativni stil. Razgovorni stil. Konfesionalni stil. Epistolarni stil. Elektronski diskurs ukrajinskog i srpskog jezika. Elementi sintakse: sintaksičke jedinice; tipovi sintaksičkih veza; sintagma kao sintaksička jedinica; klasifikacija sintagmi; sredstva izražavanja glavnih i zavisnih rečeničnih konstituenata; red reči u rečenici; osnovni modeli proste rečenice (modeli sa promenljivim glagolskim predikatom, promenljivim glagolskim predikatom izraženim glagolom buti, modeli sa glagolskim predikatom u obliku infinitiva, modeli sa logičkim subjektom i nepromenljivim glagolskim predikatom, modeli sa imenskim predikatom, modeli sa logičkim subjektom i imenskim predikatom, model sa subjektom izraženim infinitivom, modeli jednokomponentnih rečenica, modeli sa dvostrukim predikatom); podela rečenice; opozicija potvrdne / odrične rečenice; podela prema sastavu: proste i složene rečenice; podela prema modalnosti: izjavne, upitne, zapovjedne rečenice itd. | |||
Sadržaj praktične nastave | Nastava obuhvata vežbanja iz pravopisa (interpunkcija proste rečeninjice: crtica između subjekta i predikata, znaci interpunkcije između delova rečenice sa istom funkcijom, pri obraćanju, kod umetnutih konstrukcija, pri izdvajanju apozicije; upravni i neupravni govor); leksička vežbanja s vežbama prevođenja (kroz rad sa tekstovima različitih funkcionalnih stilova, sastavljanje tekstova na zadate teme); govorna vežbanja sa elementima lingvokulturologije na teme „Zašto je potrebno učiti strani jezik?“, „Obrazovanje u Ukrajini i Evropi“, „Svi smo različiti“, „Šta je mentalitet?“, „Turističke agencije. Međunarodni saobrađaj. Carinska kontrola. Na aerodromu“, „Virtuelno putovanje Ukrajinom“, „Novac. Kako ga zaraditi i trošiti“, „Prijateljstvo. Kakav treba da bude pravi prijatelj?“; gramatička vežbanja (sintaksičke konstrukcije, sintagma, tipovi sintaksičke veze, prosta rečenica, primenjena stilistika). Rad sa dvojezičnim i jednojezičnim rečnicima. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
1 | 7 | |||
Metode izvođenja nastave | Upoznavanje studenata sa gramatičkim i pravopisnim pravilima kroz teorijska objašnjenja i konkretne primere, složenija gramatička, leksička i funkcionalna vežbanja vežbanja – izrada na času i kod kuće uz proveru na času; čitanje tekstova iz udžbenika, novina, naučnopopularnih časopisa i diskusije o njima; diskusije na obrađene govorne teme; demonstracija kratkometražnih i dugometražnih igranih i dokumentarnih filmova, snimaka pozorišnih predstava, koncerata i diskusija o njima; strukturiranje i pisanje ili usmeno izlaganje deskriptivnih i argumentujućih tekstova ili govora; samostalno prevođenje tekstova na najrazličitije teme u oba smera, interaktivna nastava; nastava uz korišćenje elektronskih pomagala (internet, CD, DVD, projektor). | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 5 | Pismeni ispit | 30 | |
Praktična nastava | 10 | Usmeni ispit | 20 | |
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 20 | |||
Seminari | 15 |