2101912 - Српски језик 2
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Српски језик 2 | |||
Акроним | 2101912 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура,Српска књижевност и језик са компаратистиком | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | ||||
Исходи учења (стечена знања) | ||||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Кратак садржај курса: 1) РЕЧ КАО ЈЕДИНИЦА ЛЕКСИКОНА И СИНТАКСЕ 2) ОСНОВНИ ПАРАДИГМАТСКИ ОДНОСИ МЕЂУ РЕЧИМА 3) СИНТАГМАТСКИ ОДНОСИ МЕЂУ РЕЧИМА – СИНТАКСИЧКЕ ЈЕДИНИЦЕ 4) РЕЧЕНИЦА – ЛИНГВИСТИЧКИ И КОМУНИКАТИВНИ АСПЕКТ 5) РЕЧЕНИЦЕ У ПОЛИПРЕДИКАТИВНОМ ИСКАЗУ 6) УПОТРЕБА ГЛАГОЛСКИХ ОБЛИКА 7) УПОТРЕБА ПАДЕЖНИХ ОБЛИКА 8) УПОТРЕБА ИСКАЗА У ТЕКСТУ И ДИСКУРСУ | |||
Садржај практичне наставе | На часовима практичне наставе анализирају се текстовни предлошци са творбеног, лексиколошког (лексичко-семантичког) и синтаксичког аспекта. На конкретним примерима уочавају се творбени механизми и модели, парадигматски и синтагматски лексички односи, синтаксичке функције, значења глаголских и падежних облика, врсте предикатских реченица и напоредних односа. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе | ||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 70 | |
Практична настава | 20 | Усмени испит | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари |