Навигација

Опис предмета

2101912 - Српски језик 2

Спецификација предмета
НазивСрпски језик 2
Акроним2101912
Студијски програмЈезик, књижевност, култура,Српска књижевност и језик са компаратистиком
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметимаОблик условљености
    Циљеви изучавања предмета
    Исходи учења (стечена знања)
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеКратак садржај курса: 1) РЕЧ КАО ЈЕДИНИЦА ЛЕКСИКОНА И СИНТАКСЕ 2) ОСНОВНИ ПАРАДИГМАТСКИ ОДНОСИ МЕЂУ РЕЧИМА 3) СИНТАГМАТСКИ ОДНОСИ МЕЂУ РЕЧИМА – СИНТАКСИЧКЕ ЈЕДИНИЦЕ 4) РЕЧЕНИЦА – ЛИНГВИСТИЧКИ И КОМУНИКАТИВНИ АСПЕКТ 5) РЕЧЕНИЦЕ У ПОЛИПРЕДИКАТИВНОМ ИСКАЗУ 6) УПОТРЕБА ГЛАГОЛСКИХ ОБЛИКА 7) УПОТРЕБА ПАДЕЖНИХ ОБЛИКА 8) УПОТРЕБА ИСКАЗА У ТЕКСТУ И ДИСКУРСУ
    Садржај практичне наставеНа часовима практичне наставе анализирају се текстовни предлошци са творбеног, лексиколошког (лексичко-семантичког) и синтаксичког аспекта. На конкретним примерима уочавају се творбени механизми и модели, парадигматски и синтагматски лексички односи, синтаксичке функције, значења глаголских и падежних облика, врсте предикатских реченица и напоредних односа.
    Литература
    1. Иван Клајн, Творба речи у савременом српском језику, 1–2, Београд: Завод за уџбенике и наставна средства: Институт за српски језик САНУ; Нови Сад: Матица српска, 2002–2003.
    2. Божо Ћорић, Творба именица у српском језику, Београд: Друштво за српски језик и књижевност Србије, 2008.
    3. Рајна Драгићевић, Лексикологија српског језика, Београд: Завод за уџбенике, 2010.
    4. Радоје Симић, Јелена Јовановић, Српска граматика, НДСЈ, Јасен, Библиотека ’Знакови‘, Београд, 2007., 5–295.
    5. Радоје Симић, Основи синтаксе српскога језика, Јасен, Београд 2000.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    21
    Методе извођења наставе
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит70
    Практична настава20Усмени испит
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари