2101912 - Srpski jezik 2
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Srpski jezik 2 | |||
Akronim | 2101912 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura,Srpska književnost i jezik sa komparatistikom | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Engleski jezik, književnost, kultura, modul Italijanski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Turski jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Francuski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti i kulture | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | ||||
Ishodi učenja (stečena znanja) | ||||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Kratak sadržaj kursa: 1) REČ KAO JEDINICA LEKSIKONA I SINTAKSE 2) OSNOVNI PARADIGMATSKI ODNOSI MEĐU REČIMA 3) SINTAGMATSKI ODNOSI MEĐU REČIMA – SINTAKSIČKE JEDINICE 4) REČENICA – LINGVISTIČKI I KOMUNIKATIVNI ASPEKT 5) REČENICE U POLIPREDIKATIVNOM ISKAZU 6) UPOTREBA GLAGOLSKIH OBLIKA 7) UPOTREBA PADEŽNIH OBLIKA 8) UPOTREBA ISKAZA U TEKSTU I DISKURSU | |||
Sadržaj praktične nastave | Na časovima praktične nastave analiziraju se tekstovni predlošci sa tvorbenog, leksikološkog (leksičko-semantičkog) i sintaksičkog aspekta. Na konkretnim primerima uočavaju se tvorbeni mehanizmi i modeli, paradigmatski i sintagmatski leksički odnosi, sintaksičke funkcije, značenja glagolskih i padežnih oblika, vrste predikatskih rečenica i naporednih odnosa. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 1 | |||
Metode izvođenja nastave | ||||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 70 | |
Praktična nastava | 20 | Usmeni ispit | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari |