Навигација

Опис предмета

2104035 - Савремени бугарски језик Г-5

Спецификација предмета
НазивСавремени бугарски језик Г-5
Акроним2104035
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметимаПоложен предмет Савремени бугарски језик Г-4.Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаСтицање комуникативних вештина на нивоу Б2: Слушање ‒ разумевање дужих говора, предавања, филмова и сл. на стандардном језику; Читање ‒ читање чланака, разумевање савремене књижевне прозе; Говорна интеракција ‒ вештине за спонтану комуникацију на одређене теме и са изворним говорником; Говорна продукција ‒ вештине монолошког изражавања на одређену тему и спонтане реакције; Писање ‒ писање састава, извештаја и изражавање сопственог мишљења. Успешно савладавање студијског програма који се односи на знања и вештине коjи су предвиђени у Заjедничком европском оквиру за jезике за ниво Б2.
    Исходи учења (стечена знања)Студент разуме теже и дуже текстове и препознаје и имплицитна значења. У стању је да се изражава течно и спонтано, да примењује теоријска знања из морфологије и синтаксе; допуна и надградња тематског лексикона, социокултурна знања, устаљени конструкти: поређења, фраземе, идиоми. Студент ће проширити знања и вештине, везане за самостално читање и репродукцију, за спонтани говор из одређене тематске области, за писање јасних и добро организованих текстова. Студент ће моћи да одговори на захтеве слушања, разумевања, писања и комуникације за ниво Б2.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеПрактична граматика према методичким целинама комплексних лекција основних уџбеника за Б2. Kонјугација глагола и да-конструкција. Творба именица. Деминутативи и аугментативи. Творба придева. Координација претерита у нарацији. Аорист и имперфекат у текстовима. Глаголски облици трпног стања. Неспутани говор: Однос место акцента - паузе у говорној продукцији. Промена звучних консонаната у безвучне у усменом говору ‒ компарација са српским језиком.
    Садржај практичне наставеПрема методичким целинама комплексних лекција основних уџбеника за Б2. Примена знања усвојеног на теоријској настави. Говорне вежбе. Слушање и разумевање. Писање: есеји ‒ опис слике, писмо, састав на одређену тему, писање CV-а, огласа. Граматичка вежбања. Усмене презентације. Превод. Језичке игре: особине ословљавања, дијалози везани за тематску обраду лексикона.Опште и културолошке теме (из социолингвистике и језика у контакту; о ћирилици, о етнонимима, о образовању и професионалној реализацији). Тематска лексика у дијалогу, монологу и писању: храна и пиће, образовање, друштвене науке /историја, географија, философија, педагогија, филологија/; теме из области комуникација ‒ врсте превоза и превозна средства, пловидба, ваздухопловство и сл.
    Литература
    1. Е. Хаджиева, М. Каменова и кол. Български език като чужд /за напреднали В2, С1 и С2/, София, 2012.
    2. Е. Хаджиева и кол., Текстове плюс: български език като чужд, София, 2013.
    3. Л. Иванова. Щрихи от България. Учебни материали за изучаващите български език (страноведчески аспекти) Б2, проект ИДИАЛ - ЕС.
    4. Л. Иванова, Ст. Буров. Аз говоря български. А ти? Учебник по български език - ниво Б2, проект ИДИАЛ - ЕС.
    5. Ц. Иванова, М. Алексич. Српско-бугарски речник. Тематски. Хомонимни – Сръбско-български речник. Тематичен. Омонимен, Београд, 2007.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    15
    Методе извођења наставе
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања20Писмени испит40
    Практична настава20Усмени испит20
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари