2104035 - Savremeni bugarski jezik G-5
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Savremeni bugarski jezik G-5 | |||
Akronim | 2104035 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Položen predmet Savremeni bugarski jezik G-4. | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Sticanje komunikativnih veština na nivou B2: Slušanje ‒ razumevanje dužih govora, predavanja, filmova i sl. na standardnom jeziku; Čitanje ‒ čitanje članaka, razumevanje savremene književne proze; Govorna interakcija ‒ veštine za spontanu komunikaciju na određene teme i sa izvornim govornikom; Govorna produkcija ‒ veštine monološkog izražavanja na određenu temu i spontane reakcije; Pisanje ‒ pisanje sastava, izveštaja i izražavanje sopstvenog mišljenja. Uspešno savladavanje studijskog programa koji se odnosi na znanja i veštine koji su predviđeni u Zajedničkom evropskom okviru za jezike za nivo B2. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student razume teže i duže tekstove i prepoznaje i implicitna značenja. U stanju je da se izražava tečno i spontano, da primenjuje teorijska znanja iz morfologije i sintakse; dopuna i nadgradnja tematskog leksikona, sociokulturna znanja, ustaljeni konstrukti: poređenja, frazeme, idiomi. Student će proširiti znanja i veštine, vezane za samostalno čitanje i reprodukciju, za spontani govor iz određene tematske oblasti, za pisanje jasnih i dobro organizovanih tekstova. Student će moći da odgovori na zahteve slušanja, razumevanja, pisanja i komunikacije za nivo B2. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Praktična gramatika prema metodičkim celinama kompleksnih lekcija osnovnih udžbenika za B2. Konjugacija glagola i da-konstrukcija. Tvorba imenica. Deminutativi i augmentativi. Tvorba prideva. Koordinacija preterita u naraciji. Aorist i imperfekat u tekstovima. Glagolski oblici trpnog stanja. Nesputani govor: Odnos mesto akcenta - pauze u govornoj produkciji. Promena zvučnih konsonanata u bezvučne u usmenom govoru ‒ komparacija sa srpskim jezikom. | |||
Sadržaj praktične nastave | Prema metodičkim celinama kompleksnih lekcija osnovnih udžbenika za B2. Primena znanja usvojenog na teorijskoj nastavi. Govorne vežbe. Slušanje i razumevanje. Pisanje: eseji ‒ opis slike, pismo, sastav na određenu temu, pisanje CV-a, oglasa. Gramatička vežbanja. Usmene prezentacije. Prevod. Jezičke igre: osobine oslovljavanja, dijalozi vezani za tematsku obradu leksikona.Opšte i kulturološke teme (iz sociolingvistike i jezika u kontaktu; o ćirilici, o etnonimima, o obrazovanju i profesionalnoj realizaciji). Tematska leksika u dijalogu, monologu i pisanju: hrana i piće, obrazovanje, društvene nauke /istorija, geografija, filosofija, pedagogija, filologija/; teme iz oblasti komunikacija ‒ vrste prevoza i prevozna sredstva, plovidba, vazduhoplovstvo i sl. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
1 | 5 | |||
Metode izvođenja nastave | ||||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 20 | Pismeni ispit | 40 | |
Praktična nastava | 20 | Usmeni ispit | 20 | |
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari |