2104035 - Савремени бугарски језик Г-5
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Савремени бугарски језик Г-5 | |||
Акроним | 2104035 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Положен предмет Савремени бугарски језик Г-4. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Стицање комуникативних вештина на нивоу Б2: Слушање ‒ разумевање дужих говора, предавања, филмова и сл. на стандардном језику; Читање ‒ читање чланака, разумевање савремене књижевне прозе; Говорна интеракција ‒ вештине за спонтану комуникацију на одређене теме и са изворним говорником; Говорна продукција ‒ вештине монолошког изражавања на одређену тему и спонтане реакције; Писање ‒ писање састава, извештаја и изражавање сопственог мишљења. Успешно савладавање студијског програма који се односи на знања и вештине коjи су предвиђени у Заjедничком европском оквиру за jезике за ниво Б2. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент разуме теже и дуже текстове и препознаје и имплицитна значења. У стању је да се изражава течно и спонтано, да примењује теоријска знања из морфологије и синтаксе; допуна и надградња тематског лексикона, социокултурна знања, устаљени конструкти: поређења, фраземе, идиоми. Студент ће проширити знања и вештине, везане за самостално читање и репродукцију, за спонтани говор из одређене тематске области, за писање јасних и добро организованих текстова. Студент ће моћи да одговори на захтеве слушања, разумевања, писања и комуникације за ниво Б2. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Практична граматика према методичким целинама комплексних лекција основних уџбеника за Б2. Kонјугација глагола и да-конструкција. Творба именица. Деминутативи и аугментативи. Творба придева. Координација претерита у нарацији. Аорист и имперфекат у текстовима. Глаголски облици трпног стања. Неспутани говор: Однос место акцента - паузе у говорној продукцији. Промена звучних консонаната у безвучне у усменом говору ‒ компарација са српским језиком. | |||
Садржај практичне наставе | Према методичким целинама комплексних лекција основних уџбеника за Б2. Примена знања усвојеног на теоријској настави. Говорне вежбе. Слушање и разумевање. Писање: есеји ‒ опис слике, писмо, састав на одређену тему, писање CV-а, огласа. Граматичка вежбања. Усмене презентације. Превод. Језичке игре: особине ословљавања, дијалози везани за тематску обраду лексикона.Опште и културолошке теме (из социолингвистике и језика у контакту; о ћирилици, о етнонимима, о образовању и професионалној реализацији). Тематска лексика у дијалогу, монологу и писању: храна и пиће, образовање, друштвене науке /историја, географија, философија, педагогија, филологија/; теме из области комуникација ‒ врсте превоза и превозна средства, пловидба, ваздухопловство и сл. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 5 | |||
Методе извођења наставе | ||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 20 | Писмени испит | 40 | |
Практична настава | 20 | Усмени испит | 20 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари |