Навигација

Опис предмета

2108038 - Практикум из историје опште књижевности 8

Спецификација предмета
НазивПрактикум из историје опште књижевности 8
Акроним2108038
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Општа књижевност и теорија књижевности
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаобавезан
      Условљеност другим предметимаПохађање Практикума из опште књижевности 7.Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаУкључивање студената у критичку дебату у оквиру које би се анализирала важна прозна дела модернизма. На тај начин студенти стичу основна знања о битним књижевним делима са почетка двадесетог века, контексту унутар ког су настала, њиховој рецепцији, како тада тако и касније током 20. и 21. века. Поред тога, студенти се упознају са књижевним поступцима карактеристичним за модернистичку прозу: одустајање од уобичајеног приказивања ликова, мењање традиционалне синтаксе и нарушавање наративне кохерентности уз употребу тока свести и других нових наративних стратегија.
      Исходи учења (стечена знања)Студенти ће савладати изабране прозне и књижевноисторијске и књижевнотеоријске текстове, те бити у стању да их адекватно тумаче.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеУ средишту предмета су кључна прозна дела модернизма, попут романа Џејмса Џојса (Портрет уметника у младости и Уликс) и есејистике Вирџиније Вулф (Сопствена соба и Три гвинеје). Поред бављења приповедним поступцима, тачком гледишта и границама приповедачког знања, у фокусу ће бити и тумачења која су произашла из окриља такозваних савремених спољашњих приступа попут колонијалне и постколонијалне критике, феминистичке критике итд.
      Садржај практичне наставеЧитање и тумачење примарне литературе (прозних дела) и књижевноисторијских и књижевнотеоријских текстова; студентске презентације и дискусије; примена обрађених појмова у тумачењу конкретних књижевних дела.
      Литература
      1. Žan Mišel Rabate, “Klasici kritike Džojsa”, Treći program Radio Beograda, br. 137-138, I-II/2008, 116-138.
      2. Kristofer Batler, “Modernista Džojs”, Treći program Radio Beograda, br. 137-138, I-II/2008, 139-158.
      3. Marjorie Howes, “Joyce, colonialism, and nationalism”, u: Derek Attridge, prir., The Cambridge Companion to James Joyce, drugo izdanje (Cambridge University Press, 2004), 254-271.
      4. Ernst Robert Curtuis, Eseji iz evropske književnosti (Sarajevo: „Veselin Masleša“, 1964), 87-121.
      5. Adrienne Rich, “Kad se mi mrtvi probudimo: Pisanje kao re-vizija (1971)”, u: Adrienne Rich, O lažima, tajnama i šutnji. Izabrani prozni tekstovi 1966-1978, s engleskog preveo Miloš Đurđević (Zagreb: Ženska infoteka, 2003), 29-45.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      12
      Методе извођења наставеВежбе: презентације, дискусије, писање есеја.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит60
      Практична настава30Усмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари