Navigacija

Opis predmeta

2108038 - Praktikum iz istorije opšte književnosti 8

Specifikacija predmeta
Naziv Praktikum iz istorije opšte književnosti 8
Akronim 2108038
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Opšta književnost i teorija književnosti
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 3.0 Status predmeta obavezan
      Uslovljenost drugim predmetima Pohađanje Praktikuma iz opšte književnosti 7. Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Uključivanje studenata u kritičku debatu u okviru koje bi se analizirala važna prozna dela modernizma. Na taj način studenti stiču osnovna znanja o bitnim književnim delima sa početka dvadesetog veka, kontekstu unutar kog su nastala, njihovoj recepciji, kako tada tako i kasnije tokom 20. i 21. veka. Pored toga, studenti se upoznaju sa književnim postupcima karakterističnim za modernističku prozu: odustajanje od uobičajenog prikazivanja likova, menjanje tradicionalne sintakse i narušavanje narativne koherentnosti uz upotrebu toka svesti i drugih novih narativnih strategija.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Studenti će savladati izabrane prozne i književnoistorijske i književnoteorijske tekstove, te biti u stanju da ih adekvatno tumače.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave U središtu predmeta su ključna prozna dela modernizma, poput romana Džejmsa Džojsa (Portret umetnika u mladosti i Uliks) i esejistike Virdžinije Vulf (Sopstvena soba i Tri gvineje). Pored bavljenja pripovednim postupcima, tačkom gledišta i granicama pripovedačkog znanja, u fokusu će biti i tumačenja koja su proizašla iz okrilja takozvanih savremenih spoljašnjih pristupa poput kolonijalne i postkolonijalne kritike, feminističke kritike itd.
      Sadržaj praktične nastave Čitanje i tumačenje primarne literature (proznih dela) i književnoistorijskih i književnoteorijskih tekstova; studentske prezentacije i diskusije; primena obrađenih pojmova u tumačenju konkretnih književnih dela.
      Literatura
      1. Žan Mišel Rabate, “Klasici kritike Džojsa”, Treći program Radio Beograda, br. 137-138, I-II/2008, 116-138.
      2. Kristofer Batler, “Modernista Džojs”, Treći program Radio Beograda, br. 137-138, I-II/2008, 139-158.
      3. Marjorie Howes, “Joyce, colonialism, and nationalism”, u: Derek Attridge, prir., The Cambridge Companion to James Joyce, drugo izdanje (Cambridge University Press, 2004), 254-271.
      4. Ernst Robert Curtuis, Eseji iz evropske književnosti (Sarajevo: „Veselin Masleša“, 1964), 87-121.
      5. Adrienne Rich, “Kad se mi mrtvi probudimo: Pisanje kao re-vizija (1971)”, u: Adrienne Rich, O lažima, tajnama i šutnji. Izabrani prozni tekstovi 1966-1978, s engleskog preveo Miloš Đurđević (Zagreb: Ženska infoteka, 2003), 29-45.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      1 2
      Metode izvođenja nastave Vežbe: prezentacije, diskusije, pisanje eseja.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit 60
      Praktična nastava 30 Usmeni ispit
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari