2108038 - Praktikum iz istorije opšte književnosti 8
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Praktikum iz istorije opšte književnosti 8 | |||
| Akronim | 2108038 | |||
| Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
| Modul | modul Opšta književnost i teorija književnosti | |||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljenost drugim predmetima | Pohađanje Praktikuma iz opšte književnosti 7. | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Uključivanje studenata u kritičku debatu u okviru koje bi se analizirala važna prozna dela modernizma. Na taj način studenti stiču osnovna znanja o bitnim književnim delima sa početka dvadesetog veka, kontekstu unutar kog su nastala, njihovoj recepciji, kako tada tako i kasnije tokom 20. i 21. veka. Pored toga, studenti se upoznaju sa književnim postupcima karakterističnim za modernističku prozu: odustajanje od uobičajenog prikazivanja likova, menjanje tradicionalne sintakse i narušavanje narativne koherentnosti uz upotrebu toka svesti i drugih novih narativnih strategija. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti će savladati izabrane prozne i književnoistorijske i književnoteorijske tekstove, te biti u stanju da ih adekvatno tumače. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | U središtu predmeta su ključna prozna dela modernizma, poput romana Džejmsa Džojsa (Portret umetnika u mladosti i Uliks) i esejistike Virdžinije Vulf (Sopstvena soba i Tri gvineje). Pored bavljenja pripovednim postupcima, tačkom gledišta i granicama pripovedačkog znanja, u fokusu će biti i tumačenja koja su proizašla iz okrilja takozvanih savremenih spoljašnjih pristupa poput kolonijalne i postkolonijalne kritike, feminističke kritike itd. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Čitanje i tumačenje primarne literature (proznih dela) i književnoistorijskih i književnoteorijskih tekstova; studentske prezentacije i diskusije; primena obrađenih pojmova u tumačenju konkretnih književnih dela. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 1 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Vežbe: prezentacije, diskusije, pisanje eseja. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 60 | |
| Praktična nastava | 30 | Usmeni ispit | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | ||||
