Назив | Француска књижевност од натурализма до модернизма |
---|
Акроним | 2114047 |
---|
Студијски програм | Језик, књижевност, култура |
---|
Модул | модул Француски језик, књижевност, култура |
---|
Тип студија | основне академске студије |
---|
Наставник (предавач) | |
---|
Наставник/сарадник (вежбе) | |
---|
Наставник/сарадник (ДОН) | |
---|
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | обавезан |
---|
Условљеност другим предметима | Услов за полагање: положен испит из предмета Француска књижевност од предромантизма до симболизма | Облик условљености | |
---|
Циљеви изучавања предмета | Студенти треба да стекну појам о француској књижевности од натурализма до модернизма у светлу историјских, географских и друштвених околности у којима се развијала, и да разумеју њене специфичности. Изучавање овог предмета треба да омогући студентима да упознају историјат књижевности 19. и 20. века од натурализма до модернизма, и да овладају књижевнокритичком терминологијом неопходном за анализу одабраних одломака из књижевних дела овог периода. |
---|
Исходи учења (стечена знања) | У циљу оспособљавања за њихове будуће професионалне активности, студенти стичу следеће способности: темељно познавање основних токова француске књижевности од натурализма до модернизма и разумевање њиховог историјског значаја, способност критичког и аналитичког мишљења у области ове књижевности. |
---|
Садржај теоријске наставе | Излаже се историјски преглед књижевних појава од натурализма до модернизма везаних за романескно и поетско стваралаштво главних представника. 1. Романескно стваралаштво. Поетика натуралистичког романа и приповетке (Зола, Мопасан, Меданске вечери), кратак осврт на стваралаштво браће Гонкур и Алфонса Додеа, начела прозе Ж.-К. Уисманса, поетика Марсела Пруста, начела прозног стваралаштва Андреа Жида. 2. Поетско стваралаштво 20. века. Поетска начела Пола Клодела, Пола Валерија, Гијома Аполинера. |
---|
Садржај практичне наставе | Студенти активно учествују у анализи карактеристичних одломака из дела наведених француских писаца 19. и 20. века, како би, у дијахронијској перспективи, на конкретним примерима, уочили главна обележја стваралаштва тих писаца, а затим приступају изради самосталног истраживачког рада на задату тему. |
---|