Naziv |
Francuska književnost od naturalizma do modernizma |
Akronim |
2114047 |
Studijski program |
Jezik, književnost, kultura |
Modul |
modul Francuski jezik, književnost, kultura |
Tip studija |
osnovne akademske studije |
Nastavnik (predavač) |
|
Nastavnik/saradnik (vežbe) |
|
Nastavnik/saradnik (DON) |
|
Broj ESPB |
3.0 |
Status predmeta |
obavezan |
Uslovljenost drugim predmetima |
Uslov za polaganje: položen ispit iz predmeta Francuska književnost od predromantizma do simbolizma |
Oblik uslovljenosti |
|
Ciljevi izučavanja predmeta |
Studenti treba da steknu pojam o francuskoj književnosti od naturalizma do modernizma u svetlu istorijskih, geografskih i društvenih okolnosti u kojima se razvijala, i da razumeju njene specifičnosti. Izučavanje ovog predmeta treba da omogući studentima da upoznaju istorijat književnosti 19. i 20. veka od naturalizma do modernizma, i da ovladaju književnokritičkom terminologijom neophodnom za analizu odabranih odlomaka iz književnih dela ovog perioda. |
Ishodi učenja (stečena znanja) |
U cilju osposobljavanja za njihove buduće profesionalne aktivnosti, studenti stiču sledeće sposobnosti: temeljno poznavanje osnovnih tokova francuske književnosti od naturalizma do modernizma i razumevanje njihovog istorijskog značaja, sposobnost kritičkog i analitičkog mišljenja u oblasti ove književnosti. |
Sadržaj teorijske nastave |
Izlaže se istorijski pregled književnih pojava od naturalizma do modernizma vezanih za romaneskno i poetsko stvaralaštvo glavnih predstavnika. 1. Romaneskno stvaralaštvo. Poetika naturalističkog romana i pripovetke (Zola, Mopasan, Medanske večeri), kratak osvrt na stvaralaštvo braće Gonkur i Alfonsa Dodea, načela proze Ž.-K. Uismansa, poetika Marsela Prusta, načela proznog stvaralaštva Andrea Žida. 2. Poetsko stvaralaštvo 20. veka. Poetska načela Pola Klodela, Pola Valerija, Gijoma Apolinera. |
Sadržaj praktične nastave |
Studenti aktivno učestvuju u analizi karakterističnih odlomaka iz dela navedenih francuskih pisaca 19. i 20. veka, kako bi, u dijahronijskoj perspektivi, na konkretnim primerima, uočili glavna obeležja stvaralaštva tih pisaca, a zatim pristupaju izradi samostalnog istraživačkog rada na zadatu temu. |