2115063 - Увод у компаративне студије иберороманских језика
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Увод у компаративне студије иберороманских језика | |||
Акроним | 2115063 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Општа лингвистика са страним језиком | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | нема | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање са историјским и лингвистичким везама између различитих иберороманских варијетета. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће анализирати како се формирао савремени језички пејзаж Иберијског полуострва: како су се неки варијетети уздигли изнад других, како су се ширили изван својих постојбина, како су се формирали и мењали ставови самих говорника према њимаа, те како су историјске и политичке околности али и велике епистемолошке и идеолошке промене утицале на њихов развој и статус. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Представљање кључних догађаја из политичке историје Иберијског полуострва пресудних за њену социолингвистичку еволуцију. Упознавање и анализирање идеја и идеологија које су у различитим епохама имале важан утицај на иберо-романске језике, попут каролиншке језичке реформе у раном средњем веку, први покушаји кодификације вернакулара у ренесанси, продор просветитељских, романтичарских и модернистичких идеја и утицаја, оснивање најважнијих институција за језичке политике и планирања, формирање модерних држава-нација, превласт стандардно-језичке идеологије | |||
Садржај практичне наставе | ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | ||||
Методе извођења наставе | Предавања, презентације и разговор на часу о одређеној теми као и самосталан рад (потрага за релевантним терминима и сл.). | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 70 | |
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 20 |