Навигација

Опис предмета

2115063 - Увод у компаративне студије иберороманских језика

Спецификација предмета
НазивУвод у компаративне студије иберороманских језика
Акроним2115063
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметиманемаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаУпознавање са историјским и лингвистичким везама између различитих иберороманских варијетета.
      Исходи учења (стечена знања)Студенти ће анализирати како се формирао савремени језички пејзаж Иберијског полуострва: како су се неки варијетети уздигли изнад других, како су се ширили изван својих постојбина, како су се формирали и мењали ставови самих говорника према њимаа, те како су историјске и политичке околности али и велике епистемолошке и идеолошке промене утицале на њихов развој и статус.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеПредстављање кључних догађаја из политичке историје Иберијског полуострва пресудних за њену социолингвистичку еволуцију. Упознавање и анализирање идеја и идеологија које су у различитим епохама имале важан утицај на иберо-романске језике, попут каролиншке језичке реформе у раном средњем веку, први покушаји кодификације вернакулара у ренесанси, продор просветитељских, романтичарских и модернистичких идеја и утицаја, оснивање најважнијих институција за језичке политике и планирања, формирање модерних држава-нација, превласт стандардно-језичке идеологије
      Садржај практичне наставе
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      2
      Методе извођења наставеПредавања, презентације и разговор на часу о одређеној теми као и самосталан рад (потрага за релевантним терминима и сл.).
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит70
      Практична наставаУсмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари20