2115063 - Увод у компаративне студије иберороманских језика
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Увод у компаративне студије иберороманских језика | |||
Акроним | 2115063 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | нема | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање са историјским и лингвистичким везама између различитих иберороманских варијетета. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће анализирати како се формирао савремени језички пејзаж Иберијског полуострва: како су се неки варијетети уздигли изнад других, како су се ширили изван својих постојбина, како су се формирали и мењали ставови самих говорника према њимаа, те како су историјске и политичке околности али и велике епистемолошке и идеолошке промене утицале на њихов развој и статус. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Представљање кључних догађаја из политичке историје Иберијског полуострва пресудних за њену социолингвистичку еволуцију. Упознавање и анализирање идеја и идеологија које су у различитим епохама имале важан утицај на иберо-романске језике, попут каролиншке језичке реформе у раном средњем веку, први покушаји кодификације вернакулара у ренесанси, продор просветитељских, романтичарских и модернистичких идеја и утицаја, оснивање најважнијих институција за језичке политике и планирања, формирање модерних држава-нација, превласт стандардно-језичке идеологије | |||
Садржај практичне наставе | ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | ||||
Методе извођења наставе | Предавања, презентације и разговор на часу о одређеној теми као и самосталан рад (потрага за релевантним терминима и сл.). | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 70 | |
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 20 |