2115063 - Uvod u komparativne studije iberoromanskih jezika
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Uvod u komparativne studije iberoromanskih jezika | |||
Akronim | 2115063 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Turski jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti i kulture | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | nema | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje sa istorijskim i lingvističkim vezama između različitih iberoromanskih varijeteta. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti će analizirati kako se formirao savremeni jezički pejzaž Iberijskog poluostrva: kako su se neki varijeteti uzdigli iznad drugih, kako su se širili izvan svojih postojbina, kako su se formirali i menjali stavovi samih govornika prema njimaa, te kako su istorijske i političke okolnosti ali i velike epistemološke i ideološke promene uticale na njihov razvoj i status. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Predstavljanje ključnih događaja iz političke istorije Iberijskog poluostrva presudnih za njenu sociolingvističku evoluciju. Upoznavanje i analiziranje ideja i ideologija koje su u različitim epohama imale važan uticaj na ibero-romanske jezike, poput karolinške jezičke reforme u ranom srednjem veku, prvi pokušaji kodifikacije vernakulara u renesansi, prodor prosvetiteljskih, romantičarskih i modernističkih ideja i uticaja, osnivanje najvažnijih institucija za jezičke politike i planiranja, formiranje modernih država-nacija, prevlast standardno-jezičke ideologije | |||
Sadržaj praktične nastave | ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | ||||
Metode izvođenja nastave | Predavanja, prezentacije i razgovor na času o određenoj temi kao i samostalan rad (potraga za relevantnim terminima i sl.). | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 70 | |
Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 20 |