Navigacija

Opis predmeta

2115063 - Uvod u komparativne studije iberoromanskih jezika

Specifikacija predmeta
Naziv Uvod u komparativne studije iberoromanskih jezika
Akronim 2115063
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Turski jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti i kulture
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
      Uslovljenost drugim predmetima nema Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje sa istorijskim i lingvističkim vezama između različitih iberoromanskih varijeteta.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Studenti će analizirati kako se formirao savremeni jezički pejzaž Iberijskog poluostrva: kako su se neki varijeteti uzdigli iznad drugih, kako su se širili izvan svojih postojbina, kako su se formirali i menjali stavovi samih govornika prema njimaa, te kako su istorijske i političke okolnosti ali i velike epistemološke i ideološke promene uticale na njihov razvoj i status.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Predstavljanje ključnih događaja iz političke istorije Iberijskog poluostrva presudnih za njenu sociolingvističku evoluciju. Upoznavanje i analiziranje ideja i ideologija koje su u različitim epohama imale važan uticaj na ibero-romanske jezike, poput karolinške jezičke reforme u ranom srednjem veku, prvi pokušaji kodifikacije vernakulara u renesansi, prodor prosvetiteljskih, romantičarskih i modernističkih ideja i uticaja, osnivanje najvažnijih institucija za jezičke politike i planiranja, formiranje modernih država-nacija, prevlast standardno-jezičke ideologije
      Sadržaj praktične nastave
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2
      Metode izvođenja nastave Predavanja, prezentacije i razgovor na času o određenoj temi kao i samostalan rad (potraga za relevantnim terminima i sl.).
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit 70
      Praktična nastava Usmeni ispit
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari 20