2115063 - Uvod u komparativne studije iberoromanskih jezika
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Uvod u komparativne studije iberoromanskih jezika | |||
Akronim | 2115063 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | nema | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje sa istorijskim i lingvističkim vezama između različitih iberoromanskih varijeteta. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti će analizirati kako se formirao savremeni jezički pejzaž Iberijskog poluostrva: kako su se neki varijeteti uzdigli iznad drugih, kako su se širili izvan svojih postojbina, kako su se formirali i menjali stavovi samih govornika prema njimaa, te kako su istorijske i političke okolnosti ali i velike epistemološke i ideološke promene uticale na njihov razvoj i status. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Predstavljanje ključnih događaja iz političke istorije Iberijskog poluostrva presudnih za njenu sociolingvističku evoluciju. Upoznavanje i analiziranje ideja i ideologija koje su u različitim epohama imale važan uticaj na ibero-romanske jezike, poput karolinške jezičke reforme u ranom srednjem veku, prvi pokušaji kodifikacije vernakulara u renesansi, prodor prosvetiteljskih, romantičarskih i modernističkih ideja i uticaja, osnivanje najvažnijih institucija za jezičke politike i planiranja, formiranje modernih država-nacija, prevlast standardno-jezičke ideologije | |||
Sadržaj praktične nastave | ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | ||||
Metode izvođenja nastave | Predavanja, prezentacije i razgovor na času o određenoj temi kao i samostalan rad (potraga za relevantnim terminima i sl.). | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 70 | |
Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 20 |