Навигација

Опис предмета

2125024 - Албански језик 4

Спецификација предмета
НазивАлбански језик 4
Акроним2125024
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметимаПоложен испит из Албанског језика 3Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаУпознавање и активно овладавање морфолошким закономерностима везаним за флексију именица, заменица, придева и др.
    Исходи учења (стечена знања)Студент је у стању да унапреди претходно знање и да га продубљује сталним радом на часу и ван тога. У стању је да анализира и да успешно примењује сва граматичка правила које је стекао током другог семестра на предавањима.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеИмператив, оптатив и адмиратив. Безлични (имперсонални) глаголи. Партицип, герундив, инфинитив. Непроменљиве врсте речи (предлози, прилози, речце, везници, узвици). Слагање времена.
    Садржај практичне наставе1. Интерактивна предавања са активним учешћем студената и стално развијање дискусије о појединим феноменима везаним за морфолошки подсистем савременог албанског језика. 2. Вежбе које се састоје у концизном обнављању теоријских проблема из морфологије презентованих на предавањима. Средиште вежби чини активан практични рад на идентификацији, трансформацијама и увежбавању облика наведених врста речи на непознатим реченицама и текстовима.
    Литература
    1. Nailje Malja Imami, Gramatika savremenog albanskog jezika, Beograd, 2009
    2. Gramatika e gjuhës shqipe, 1, Botimi i Akademisë së Shkencave e Shqipërisë, 2002
    3. Çështje të shqipes standarde, Tiranë, 2009
    4. Fatmir Agalliu, Çështje të morfologjisë së gjuhës së sotme shqipe, Tiranë, 1988
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    11
    Методе извођења наставе1. Интерактивна предавања са активним учешћем студената и перманентно развијање дискусије о појединим феноменима везаним за морфолошки подсистем савременог албанског језика. 2. Вежбе које се састоје у концизном обнављању теоријских проблема из морфологије презентованих на предавањима. Средиште вежби чини активан практични рад на идентификацији, трансформацијама и увежбавању облика наведених врста речи на непознатим реченицама и текстовима.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит40
    Практична наставаУсмени испит30
    Пројекти
    Колоквијуми20
    Семинари