2125024 - Albanski jezik 4
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Albanski jezik 4 | |||
Akronim | 2125024 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Položen ispit iz Albanskog jezika 3 | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje i aktivno ovladavanje morfološkim zakonomernostima vezanim za fleksiju imenica, zamenica, prideva i dr. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student je u stanju da unapredi prethodno znanje i da ga produbljuje stalnim radom na času i van toga. U stanju je da analizira i da uspešno primenjuje sva gramatička pravila koje je stekao tokom drugog semestra na predavanjima. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Imperativ, optativ i admirativ. Bezlični (impersonalni) glagoli. Particip, gerundiv, infinitiv. Nepromenljive vrste reči (predlozi, prilozi, rečce, veznici, uzvici). Slaganje vremena. | |||
Sadržaj praktične nastave | 1. Interaktivna predavanja sa aktivnim učešćem studenata i stalno razvijanje diskusije o pojedinim fenomenima vezanim za morfološki podsistem savremenog albanskog jezika. 2. Vežbe koje se sastoje u konciznom obnavljanju teorijskih problema iz morfologije prezentovanih na predavanjima. Središte vežbi čini aktivan praktični rad na identifikaciji, transformacijama i uvežbavanju oblika navedenih vrsta reči na nepoznatim rečenicama i tekstovima. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
1 | 1 | |||
Metode izvođenja nastave | 1. Interaktivna predavanja sa aktivnim učešćem studenata i permanentno razvijanje diskusije o pojedinim fenomenima vezanim za morfološki podsistem savremenog albanskog jezika. 2. Vežbe koje se sastoje u konciznom obnavljanju teorijskih problema iz morfologije prezentovanih na predavanjima. Središte vežbi čini aktivan praktični rad na identifikaciji, transformacijama i uvežbavanju oblika navedenih vrsta reči na nepoznatim rečenicama i tekstovima. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 40 | |
Praktična nastava | Usmeni ispit | 30 | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 20 | |||
Seminari |