2125024 - Албански језик 4
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Албански језик 4 | |||
Акроним | 2125024 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Положен испит из Албанског језика 3 | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање и активно овладавање морфолошким закономерностима везаним за флексију именица, заменица, придева и др. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент је у стању да унапреди претходно знање и да га продубљује сталним радом на часу и ван тога. У стању је да анализира и да успешно примењује сва граматичка правила које је стекао током другог семестра на предавањима. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Императив, оптатив и адмиратив. Безлични (имперсонални) глаголи. Партицип, герундив, инфинитив. Непроменљиве врсте речи (предлози, прилози, речце, везници, узвици). Слагање времена. | |||
Садржај практичне наставе | 1. Интерактивна предавања са активним учешћем студената и стално развијање дискусије о појединим феноменима везаним за морфолошки подсистем савременог албанског језика. 2. Вежбе које се састоје у концизном обнављању теоријских проблема из морфологије презентованих на предавањима. Средиште вежби чини активан практични рад на идентификацији, трансформацијама и увежбавању облика наведених врста речи на непознатим реченицама и текстовима. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 1 | |||
Методе извођења наставе | 1. Интерактивна предавања са активним учешћем студената и перманентно развијање дискусије о појединим феноменима везаним за морфолошки подсистем савременог албанског језика. 2. Вежбе које се састоје у концизном обнављању теоријских проблема из морфологије презентованих на предавањима. Средиште вежби чини активан практични рад на идентификацији, трансформацијама и увежбавању облика наведених врста речи на непознатим реченицама и текстовима. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 40 | |
Практична настава | Усмени испит | 30 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари |