2125028 - Albanski jezik 8
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Albanski jezik 8 | |||
| Akronim | 2125028 | |||
| Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
| Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura | |||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljenost drugim predmetima | Položen ispit iz predmeta Albanski jezik 7 | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje sa prirodom, strukturom i osnovnim obeležjima složenih zavisnih rečenica u albanskom jeziku, kao i o mestu tih rečenica u širem korpusu albanske sintaksičke nauke, dalje razrađivanje problematike. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti upoznaju i dalje razvijaju strukturu i prirodu složenih zavisnih rečenica u albanskom jeziku, kao i njihovu povezanost sa određenim komunikacijskim potrebama, čime stiču kompetenciju da ih adekvatno primenjuju, raščlane i analiziraju. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | 1. Priloško-odredbene rečenice, klasifikacija; 2. Mesne rečenice; bez korelativne veze; korealitvne rečenice, vežbanja; 3. Vremenske rečenice; u odnosima istovremenosti; bezvremenosti; vežbanja; 4. Vremenske rečenice; u odnosima prevremenosti; s početnim ograničenjem; sa završnim ograničenjem, vežbanja; 5. Načinske (poredbene) rečenice; sa veznikom kao; sa ostalim veznicima, vežbanja; 6. Količinske rečenice; koje izražavaju meru delovanja; količinu stvari; vežbanja; 7. Količinske rečenice; koje izražavaju meru (količinu, veličinu) osobine radnje ili stanja; vežbanja; 8. Uzročne rečenice; sa veznicima, jer, pošto, što i sa veznicima vremenskog porekla; vežbanja; 9. Uzročne rečenice; sa ostalim uzročnim veznicima; sa veznicima; kao što, da...; vežbanja; 10. Namerne rečenice; sa veznikom: da i sa nultim veznikom; sa ostalim veznicima za označavanje namere; vežbanja; 11. Posledične rečenice; nekorelativne; korelativne, vežbanja; 12. Uslovne rečenice; koje izražavaju realne odnose; nerealne odnose; vežbanja; 13. Dopusne rečenice; sa realnim odnosima; nerealnim odnosima; vežbanja; 14. Poredbene rečenice; gde se upoređuju dva rečenična člana; vežbanja; 15. Poredbene rečenice; gde se upoređuju dva zavisna rečenična člana, vežbanja. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Proučavanje i analiza strukture svih zavisno-složenih rečenica navedenih u teorijskoj nastavi, kroz vežbanja i konkretne primere za svaku vrstu zavisno-složenih rečenca. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 1 | 1 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja i vežbe: izlaganje naučnih činjenica, predočavanje odgovarajućih primera iz standardnog jezika, diskusija o teorijskim pitanjima i o mogućnostima primene, praktičan rad u vidu analize i sinteze. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 40 | |
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 30 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 20 | |||
| Seminari | ||||
