2125028 - Albanski jezik 8
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Albanski jezik 8 | |||
Akronim | 2125028 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Položen ispit iz predmeta Albanski jezik 7 | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje sa prirodom, strukturom i osnovnim obeležjima složenih zavisnih rečenica u albanskom jeziku, kao i o mestu tih rečenica u širem korpusu albanske sintaksičke nauke, dalje razrađivanje problematike. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti upoznaju i dalje razvijaju strukturu i prirodu složenih zavisnih rečenica u albanskom jeziku, kao i njihovu povezanost sa određenim komunikacijskim potrebama, čime stiču kompetenciju da ih adekvatno primenjuju, raščlane i analiziraju. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | 1. Priloško-odredbene rečenice, klasifikacija; 2. Mesne rečenice; bez korelativne veze; korealitvne rečenice, vežbanja; 3. Vremenske rečenice; u odnosima istovremenosti; bezvremenosti; vežbanja; 4. Vremenske rečenice; u odnosima prevremenosti; s početnim ograničenjem; sa završnim ograničenjem, vežbanja; 5. Načinske (poredbene) rečenice; sa veznikom kao; sa ostalim veznicima, vežbanja; 6. Količinske rečenice; koje izražavaju meru delovanja; količinu stvari; vežbanja; 7. Količinske rečenice; koje izražavaju meru (količinu, veličinu) osobine radnje ili stanja; vežbanja; 8. Uzročne rečenice; sa veznicima, jer, pošto, što i sa veznicima vremenskog porekla; vežbanja; 9. Uzročne rečenice; sa ostalim uzročnim veznicima; sa veznicima; kao što, da...; vežbanja; 10. Namerne rečenice; sa veznikom: da i sa nultim veznikom; sa ostalim veznicima za označavanje namere; vežbanja; 11. Posledične rečenice; nekorelativne; korelativne, vežbanja; 12. Uslovne rečenice; koje izražavaju realne odnose; nerealne odnose; vežbanja; 13. Dopusne rečenice; sa realnim odnosima; nerealnim odnosima; vežbanja; 14. Poredbene rečenice; gde se upoređuju dva rečenična člana; vežbanja; 15. Poredbene rečenice; gde se upoređuju dva zavisna rečenična člana, vežbanja. | |||
Sadržaj praktične nastave | Proučavanje i analiza strukture svih zavisno-složenih rečenica navedenih u teorijskoj nastavi, kroz vežbanja i konkretne primere za svaku vrstu zavisno-složenih rečenca. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
1 | 1 | |||
Metode izvođenja nastave | Predavanja i vežbe: izlaganje naučnih činjenica, predočavanje odgovarajućih primera iz standardnog jezika, diskusija o teorijskim pitanjima i o mogućnostima primene, praktičan rad u vidu analize i sinteze. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 40 | |
Praktična nastava | Usmeni ispit | 30 | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 20 | |||
Seminari |