Навигација

Опис предмета

2125028 - Албански језик 8

Спецификација предмета
НазивАлбански језик 8
Акроним2125028
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаПоложен испит из предмета Албански језик 7Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаУпознавање са природом, структуром и основним обележјима сложених зависних реченица у албанском језику, као и о месту тих реченица у ширем корпусу албанске синтаксичке науке, даље разрађивање проблематике.
      Исходи учења (стечена знања)Студенти упознају и даље развијају структуру и природу сложених зависних реченица у албанском језику, као и њихову повезаност са одређеним комуникацијским потребама, чиме стичу компетенцију да их адекватно примењују, рашчлане и анализирају.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставе1. Прилошко-одредбене реченице, класификација; 2. Месне реченице; без корелативне везе; кореалитвне реченице, вежбања; 3. Временске реченице; у односима истовремености; безвремености; вежбања; 4. Временске реченице; у односима превремености; с почетним ограничењем; са завршним ограничењем, вежбања; 5. Начинске (поредбене) реченице; са везником као; са осталим везницима, вежбања; 6. Количинске реченице; које изражавају меру деловања; количину ствари; вежбања; 7. Количинске реченице; које изражавају меру (количину, величину) особине радње или стања; вежбања; 8. Узрочне реченице; са везницима, јер, пошто, што и са везницима временског порекла; вежбања; 9. Узрочне реченице; са осталим узрочним везницима; са везницима; као што, да...; вежбања; 10. Намерне реченице; са везником: да и са нултим везником; са осталим везницима за означавање намере; вежбања; 11. Последичне реченице; некорелативне; корелативне, вежбања; 12. Условне реченице; које изражавају реалне односе; нереалне односе; вежбања; 13. Допусне реченице; са реалним односима; нереалним односима; вежбања; 14. Поредбене реченице; где се упоређују два реченична члана; вежбања; 15. Поредбене реченице; где се упоређују два зависна реченична члана, вежбања.
      Садржај практичне наставеПроучавање и анализа структуре свих зависно-сложених реченица наведених у теоријској настави, кроз вежбања и конкретне примере за сваку врсту зависно-сложених реченца.
      Литература
      1. Dhima, Thoma (2008), Gjuha shqipe, Sintaksa, SHBLU, Tiranë
      2. Gramatika e gjuhës shqipe (2002), Sintaksa, Tiranë
      3. Çeliku, Mehmet (2012), Sintaksë e gjuhës shqipe, (Përbërësit sintaksorë), Tiranë
      4. Topalli, Tefë (2007), Gramatika nëpërmjet teksti (Ushtrime sintakse),Shkodër
      5. Akademia e Shkencave e Republikës së Shqipërisë (1997), Gramatika e gjuhës shqipe II (Sintaksa), Tiranë
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      11
      Методе извођења наставеПредавања и вежбе: излагање научних чињеница, предочавање одговарајућих примера из стандардног језика, дискусија о теоријским питањима и о могућностима примене, практичан рад у виду анализе и синтезе.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит40
      Практична наставаУсмени испит30
      Пројекти
      Колоквијуми20
      Семинари