Navigacija

Opis predmeta

2125057 - Metodika nastave albanskog jezika

Specifikacija predmeta
Naziv Metodika nastave albanskog jezika
Akronim 2125057
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Albanski jezik, književnost, kultura
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
      Uslovljenost drugim predmetima Upisana četvrta godina studija na Katedri za albanski jezik, književnost, kulturu Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje sa radom u učionici, sa radom u velikim i malim grupama, sa načinima ocenjivanja govornih i pisanih aktivnosti, sa rešavanjem disciplinskih problema, sa oblicima savremene i interaktivne nastave, sa ulogom nastavnika u interaktivnoj nastavi i dr.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Student je u stanju da primeni stečena znanja u pripremanju nastavnih aktivnosti i u samoj nastavi.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Teoretski i praktični aspekti nastave. Nastavne strategije i metode. Savremeni nastavni sistemi i savremene strategije učenja. Nastavna sredstva. Tehnička pomagala. Planiranje nastave. Evaluacija časa. Predavanje jezika kao sistema po nivoima (gramatika, vokabular, izgovor, diskurs). Predavanje receptivnih jezičkih veština (slušanje i čitanje), predavanje vokabulara i izgovora, jezički nivoi prema Zajedničkom evropskom okviru (CEFR). Upotreba udžbenika u nastavi. Predavanje produktivnih veština (govorenje i pisanje). Predavanje gramatike. Predavanje diskursa. Izrada plana časa. Ocenjivanje.
      Sadržaj praktične nastave Vežbanja, studentska izlaganja, radionice.
      Literatura
      1. Harmer, 2007. J. How to Teach English. Edinburgh Gate : Pearson Longman
      2. Scrivener, J. 2005. Learning Teaching. Oxford: Macmillan
      3. Thornbury, S. How to Teach Vocabulary. Harlow : Pearson : Longman
      4. Nikolić, M. 2006. Metodika nastave srpskog jezika i književnosti, Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva
      5. Jubabi, A, Hoti, I & M. Gjokutaj. 2013. Mësimdhënia e gjuhës shqipe përmes veprimtarive krijuese dhe ndërvepruese, Për mësuesit e gjuhës shqipe dhe studentët e fakulteteve të mësuesisë. Tiranë: Shtëpia botuese Shkronjë pas Shkronje
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2
      Metode izvođenja nastave Interaktivna nastava.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit
      Praktična nastava 10 Usmeni ispit 60
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari 20