2127054 - Академске библиотеке
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Академске библиотеке | |||
Акроним | 2127054 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура,Српска књижевност и језик са компаратистиком | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | / | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Студент ће се упознати са методологијом рада, мисијом и визијом академских библиотека и модалитетима њиховог повезивања у мреже, библиотечко-информационе системе и конзорцијуме. Студент ће овладати сазнањима о богатству академских библиотечких фондова и о улози академске библиотеке у развијању учења на даљину, отвореном приступу науци, вредновању научних постигнућа истраживача. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент ће бити оспособљен: да самостално обавља библиометријске анализе; да стави информациону технологију у функцију сопствених научних истраживања уз процењивање валидности информација; да и сам доприноси отвореном приступу науци, препознајући значај тога пројекта. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Академске библиотеке – дефиниција, улога, класификација. Академске библиотеке у свету и у Србији – преглед и компаративна анализа. Прагматизам и идеализам академске библиотеке. Набавка, обрада и коришћење библиотечких и информационих ресурса академске библиотеке – методологија рада, историјски пресек, очекивања научне заједнице. Интердисциплинарност академске библиотеке. Информациона технологија у функцији потреба наставника, истраживача и студената. Рукописи и старе и ретке књиге у колекцијама академских библиотека. Академске библиотеке и метрика научног рада. Универзитетски библиотечки систем у контексту медијске видљивости и заступљености онлајн сервиса. Електронско објављивање монографских и серијских научних публикација и академске библиотеке. Дигиталне библиотеке у функцији високошколског образовања. Отворени приступ науци и академске библиотеке. Академске библиотеке и савремени трендови у образовању (учење на даљину, дуално образовање). Сарадња академских са националним, јавним и специјалним библиотекама. | |||
Садржај практичне наставе | ||||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | ||||
Методе извођења наставе | Монолошка, дијалошка, демонстративна. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 70 | |
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 20 |