Навигација

Опис предмета

2127054 - Академске библиотеке

Спецификација предмета
НазивАкадемске библиотеке
Акроним2127054
Студијски програмЈезик, књижевност, култура,Српска књижевност и језик са компаратистиком
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
    Наставник/сарадник (вежбе)
      Наставник/сарадник (ДОН)
        Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
        Условљеност другим предметима/Облик условљености
        Циљеви изучавања предметаСтудент ће се упознати са методологијом рада, мисијом и визијом академских библиотека и модалитетима њиховог повезивања у мреже, библиотечко-информационе системе и конзорцијуме. Студент ће овладати сазнањима о богатству академских библиотечких фондова и о улози академске библиотеке у развијању учења на даљину, отвореном приступу науци, вредновању научних постигнућа истраживача.
        Исходи учења (стечена знања)Студент ће бити оспособљен: да самостално обавља библиометријске анализе; да стави информациону технологију у функцију сопствених научних истраживања уз процењивање валидности информација; да и сам доприноси отвореном приступу науци, препознајући значај тога пројекта.
        Садржај предмета
        Садржај теоријске наставеАкадемске библиотеке – дефиниција, улога, класификација. Академске библиотеке у свету и у Србији – преглед и компаративна анализа. Прагматизам и идеализам академске библиотеке. Набавка, обрада и коришћење библиотечких и информационих ресурса академске библиотеке – методологија рада, историјски пресек, очекивања научне заједнице. Интердисциплинарност академске библиотеке. Информациона технологија у функцији потреба наставника, истраживача и студената. Рукописи и старе и ретке књиге у колекцијама академских библиотека. Академске библиотеке и метрика научног рада. Универзитетски библиотечки систем у контексту медијске видљивости и заступљености онлајн сервиса. Електронско објављивање монографских и серијских научних публикација и академске библиотеке. Дигиталне библиотеке у функцији високошколског образовања. Отворени приступ науци и академске библиотеке. Академске библиотеке и савремени трендови у образовању (учење на даљину, дуално образовање). Сарадња академских са националним, јавним и специјалним библиотекама.
        Садржај практичне наставе
        Литература
        1. Високошколске библиотеке / Александра Вранеш. – Београд : УБ „Светозар Марковић“, 2004.
        2. Winning with library leadership : enhancing services with connection, contribution, and collaboration / Christi A. Olson, with Paula M. Singer. – Chicago : American Library Association, 2004. – 133 p.
        3. Open Access and its Practical Impact on the Work of Academic Librarians : Collection development, public services, and the library and information science literature / LAURA BOWERING MULLEN. – Oxford; Cambridge; New Delhi : Chandos Publishing, 2010. – 241 p.
        4. College libraries and student culture : what we now know / [edited by] Lynda M. Duke and Andrew D. Asher. - Chicago : American Library Association, 2012. – 206 p.
        5. Leading change in academic libraries / editors Colleen Boff and Catherine Cardwell. - Chicago, IL : Association of College & Research Libraries, cop. 2020. - XXI, 324 str. : ilustr.
        Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
        ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
        2
        Методе извођења наставеМонолошка, дијалошка, демонстративна.
        Оцена знања (максимални број поена 100)
        Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
        Активности у току предавања10Писмени испит70
        Практична наставаУсмени испит
        Пројекти
        Колоквијуми
        Семинари20