2127054 - Akademske biblioteke
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Akademske biblioteke | |||
Akronim | 2127054 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura,Srpska književnost i jezik sa komparatistikom | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Italijanski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Turski jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Francuski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti i kulture | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | / | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Student će se upoznati sa metodologijom rada, misijom i vizijom akademskih biblioteka i modalitetima njihovog povezivanja u mreže, bibliotečko-informacione sisteme i konzorcijume. Student će ovladati saznanjima o bogatstvu akademskih bibliotečkih fondova i o ulozi akademske biblioteke u razvijanju učenja na daljinu, otvorenom pristupu nauci, vrednovanju naučnih postignuća istraživača. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student će biti osposobljen: da samostalno obavlja bibliometrijske analize; da stavi informacionu tehnologiju u funkciju sopstvenih naučnih istraživanja uz procenjivanje validnosti informacija; da i sam doprinosi otvorenom pristupu nauci, prepoznajući značaj toga projekta. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Akademske biblioteke – definicija, uloga, klasifikacija. Akademske biblioteke u svetu i u Srbiji – pregled i komparativna analiza. Pragmatizam i idealizam akademske biblioteke. Nabavka, obrada i korišćenje bibliotečkih i informacionih resursa akademske biblioteke – metodologija rada, istorijski presek, očekivanja naučne zajednice. Interdisciplinarnost akademske biblioteke. Informaciona tehnologija u funkciji potreba nastavnika, istraživača i studenata. Rukopisi i stare i retke knjige u kolekcijama akademskih biblioteka. Akademske biblioteke i metrika naučnog rada. Univerzitetski bibliotečki sistem u kontekstu medijske vidljivosti i zastupljenosti onlajn servisa. Elektronsko objavljivanje monografskih i serijskih naučnih publikacija i akademske biblioteke. Digitalne biblioteke u funkciji visokoškolskog obrazovanja. Otvoreni pristup nauci i akademske biblioteke. Akademske biblioteke i savremeni trendovi u obrazovanju (učenje na daljinu, dualno obrazovanje). Saradnja akademskih sa nacionalnim, javnim i specijalnim bibliotekama. | |||
Sadržaj praktične nastave | ||||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | ||||
Metode izvođenja nastave | Monološka, dijaloška, demonstrativna. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 70 | |
Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 20 |