Navigacija

Opis predmeta

2127054 - Akademske biblioteke

Specifikacija predmeta
Naziv Akademske biblioteke
Akronim 2127054
Studijski program Jezik, književnost, kultura,Srpska književnost i jezik sa komparatistikom
Modul modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Italijanski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Turski jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Francuski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti i kulture
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
      Uslovljenost drugim predmetima / Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Student će se upoznati sa metodologijom rada, misijom i vizijom akademskih biblioteka i modalitetima njihovog povezivanja u mreže, bibliotečko-informacione sisteme i konzorcijume. Student će ovladati saznanjima o bogatstvu akademskih bibliotečkih fondova i o ulozi akademske biblioteke u razvijanju učenja na daljinu, otvorenom pristupu nauci, vrednovanju naučnih postignuća istraživača.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Student će biti osposobljen: da samostalno obavlja bibliometrijske analize; da stavi informacionu tehnologiju u funkciju sopstvenih naučnih istraživanja uz procenjivanje validnosti informacija; da i sam doprinosi otvorenom pristupu nauci, prepoznajući značaj toga projekta.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Akademske biblioteke – definicija, uloga, klasifikacija. Akademske biblioteke u svetu i u Srbiji – pregled i komparativna analiza. Pragmatizam i idealizam akademske biblioteke. Nabavka, obrada i korišćenje bibliotečkih i informacionih resursa akademske biblioteke – metodologija rada, istorijski presek, očekivanja naučne zajednice. Interdisciplinarnost akademske biblioteke. Informaciona tehnologija u funkciji potreba nastavnika, istraživača i studenata. Rukopisi i stare i retke knjige u kolekcijama akademskih biblioteka. Akademske biblioteke i metrika naučnog rada. Univerzitetski bibliotečki sistem u kontekstu medijske vidljivosti i zastupljenosti onlajn servisa. Elektronsko objavljivanje monografskih i serijskih naučnih publikacija i akademske biblioteke. Digitalne biblioteke u funkciji visokoškolskog obrazovanja. Otvoreni pristup nauci i akademske biblioteke. Akademske biblioteke i savremeni trendovi u obrazovanju (učenje na daljinu, dualno obrazovanje). Saradnja akademskih sa nacionalnim, javnim i specijalnim bibliotekama.
      Sadržaj praktične nastave
      Literatura
      1. Visokoškolske biblioteke / Aleksandra Vraneš. – Beograd : UB „Svetozar Marković“, 2004.
      2. Winning with library leadership : enhancing services with connection, contribution, and collaboration / Christi A. Olson, with Paula M. Singer. – Chicago : American Library Association, 2004. – 133 p.
      3. Open Access and its Practical Impact on the Work of Academic Librarians : Collection development, public services, and the library and information science literature / LAURA BOWERING MULLEN. – Oxford; Cambridge; New Delhi : Chandos Publishing, 2010. – 241 p.
      4. College libraries and student culture : what we now know / [edited by] Lynda M. Duke and Andrew D. Asher. - Chicago : American Library Association, 2012. – 206 p.
      5. Leading change in academic libraries / editors Colleen Boff and Catherine Cardwell. - Chicago, IL : Association of College & Research Libraries, cop. 2020. - XXI, 324 str. : ilustr.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2
      Metode izvođenja nastave Monološka, dijaloška, demonstrativna.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit 70
      Praktična nastava Usmeni ispit
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari 20