Навигација

Опис предмета

2129014 - Мађарска култура 2

Спецификација предмета
НазивМађарска култура 2
Акроним2129014
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаУпознавање са основама мађарске народне и озбиљне (класичне) музике. Историјат мађарске музике од почетака до данас. Велики мађарски композитори. Однос мађарске музике и књижевности. Компаративни поглед на српску и мађарску музику. Музичко образовање у Мађарској.
      Исходи учења (стечена знања)Студенти ће стећи основна знања о историји мађарске народне и озбиљне (класичне) музике. Кроз стицање знања из ове области, студенти не само што ће проширити спектар својих хунгаролошких знања, већ ће се оспособити и за то да одређене елементе уметничке књижевности, и поезије и прозе, повежу са музиком.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеФазе у развоју мађарске музике. Сакупљање народне музике. Песме старог и новог стила. Вокална и инструментална народна музика. Псеудонародна и новокомпонована музика. Значајни мађарски композитори и извођачи. Опуси највећих мађарских композитора (Ференца Еркела, Беле Бартока, Золтана Кодаља и других). Историјат мађарског музичког образовања.
      Садржај практичне наставеДискусија, заједничко промишљање материје
      Литература
      1. Kodály, Z. (1952). A magyar népzene [Мађарска народна музика]. Budapest.
      2. Halsey, S. (1993). The Life and Music of Béla Bartók. Oxford - New York.
      3. Bartók, B. (1924). A magyar népdal [Мађарска народна песма]. Budapest.
      4. Dobszay, L. (1998). Magyar zenetörténet [Историја мађарске музике]. Budapest.
      5. Falvy, Z. (1983) A magyar zene története [Историја мађарске музике]. Budapest.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      2
      Методе извођења наставеПредавања: фронтални облик наставе, монолошка и дијалошка метода, ppt презентације и настава ex cathedra, уз дискусију.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања30Писмени испит40
      Практична наставаУсмени испит30
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари