2129014 - Mađarska kultura 2
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Mađarska kultura 2 | |||
| Akronim | 2129014 | |||
| Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
| Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Engleski jezik, književnost, kultura, modul Italijanski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Nemački jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Turski jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Francuski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti i kulture | |||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljenost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje sa osnovama mađarske narodne i ozbiljne (klasične) muzike. Istorijat mađarske muzike od početaka do danas. Veliki mađarski kompozitori. Odnos mađarske muzike i književnosti. Komparativni pogled na srpsku i mađarsku muziku. Muzičko obrazovanje u Mađarskoj. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti će steći osnovna znanja o istoriji mađarske narodne i ozbiljne (klasične) muzike. Kroz sticanje znanja iz ove oblasti, studenti ne samo što će proširiti spektar svojih hungaroloških znanja, već će se osposobiti i za to da određene elemente umetničke književnosti, i poezije i proze, povežu sa muzikom. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Faze u razvoju mađarske muzike. Sakupljanje narodne muzike. Pesme starog i novog stila. Vokalna i instrumentalna narodna muzika. Pseudonarodna i novokomponovana muzika. Značajni mađarski kompozitori i izvođači. Opusi najvećih mađarskih kompozitora (Ferenca Erkela, Bele Bartoka, Zoltana Kodalja i drugih). Istorijat mađarskog muzičkog obrazovanja. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Diskusija, zajedničko promišljanje materije | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | ||||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja: frontalni oblik nastave, monološka i dijaloška metoda, ppt prezentacije i nastava ex cathedra, uz diskusiju. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 30 | Pismeni ispit | 40 | |
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 30 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | ||||
