Навигација

Опис предмета

2129047 - Тумачење модерне мађарске прозе 1

Спецификација предмета
НазивТумачење модерне мађарске прозе 1
Акроним2129047
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Мађарски језик, књижевност, култура
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметимаУписан модул Мађарски језик, књижевност, култура и одслушани предмети Мађарска књижевност 1-4 и Савремени мађарски језик Г1-4Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаУпознавање са прозом првог и другог таласа мађарског (естетског) модернизма и авангарде, са посебним акцентом на тумачењу мађарске прозе прве половине ХХ века.
    Исходи учења (стечена знања)Студенти ће стећи способност продубљеног тумачења и критичког промишљања мађарске модернистичке и авангардне прозне традиције. Научиће да приче и романе "златног века" мађарске прозе сагледавају у компаративном контексту.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеКњижевноисторијски преглед и поетичко-жанровска класификација мађарске модернистичке прозе. Деветнаестовековне претече и узори. Маргинализација фабуле: Ђула Круди, Маргит Кафка. Шта мађарска модернистичка проза дугује Фројду? (Деже Костолањи, Михаљ Бабич). Народњачко-социографска струја ангажоване прозе с примесама натурализма: Жигмонд Мориц, Ђула Иљеш. Урбана и емигрантска проза: Антал Серб, Шандор Мараи, Тибор Дери. Женски ликови приказани мушким пером: Ласло Немет. Европски оквири мађарске модернистичке прозе.
    Садржај практичне наставеНа часовима практичне наставе (вежби/семинара), осим продубљивања вештине тумачења прозе у садржинско-мотивском, естетском и филозофском смислу, посебна пажња биће посвећена тумачењу прозног опуса једног одабраног великана (Дежеа Костолањија, Жигмонда Морица, Антала Серба или Шандора Мараија).
    Литература
    1. Бан, И. и др. (1976), Историја мађарске књижевности. Нови Сад.
    2. Gintli, T. (2010), Magyar irodalom (Мађарска књижевност). Budapest.
    3. Grendel, L. (2019), A modern magyar irodalom története. Budapest-Bratislava.
    4. Szegedy-Maszák M. (2010), Kosztolányi Dezső. Budapest
    5. Fried, I. (2007), Író esőköpenyben. Budapest.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеПредавања: фронтални облик наставе, монолошка и дијалошка метода, ppt презентације и настава ex cathedra, уз дискусију. Вежбе: на часовима вежби инсистира се на дијалогу, дискусији и аргументованој расправи.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит30
    Практична настава10Усмени испит30
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари20