2129047 - Тумачење модерне мађарске прозе 1
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Тумачење модерне мађарске прозе 1 | |||
| Акроним | 2129047 | |||
| Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | модул Мађарски језик, књижевност, култура | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљеност другим предметима | Уписан модул Мађарски језик, књижевност, култура и одслушани предмети Мађарска књижевност 1-4 и Савремени мађарски језик Г1-4 | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање са прозом првог и другог таласа мађарског (естетског) модернизма и авангарде, са посебним акцентом на тумачењу мађарске прозе прве половине ХХ века. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће стећи способност продубљеног тумачења и критичког промишљања мађарске модернистичке и авангардне прозне традиције. Научиће да приче и романе "златног века" мађарске прозе сагледавају у компаративном контексту. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Књижевноисторијски преглед и поетичко-жанровска класификација мађарске модернистичке прозе. Деветнаестовековне претече и узори. Маргинализација фабуле: Ђула Круди, Маргит Кафка. Шта мађарска модернистичка проза дугује Фројду? (Деже Костолањи, Михаљ Бабич). Народњачко-социографска струја ангажоване прозе с примесама натурализма: Жигмонд Мориц, Ђула Иљеш. Урбана и емигрантска проза: Антал Серб, Шандор Мараи, Тибор Дери. Женски ликови приказани мушким пером: Ласло Немет. Европски оквири мађарске модернистичке прозе. | |||
| Садржај практичне наставе | На часовима практичне наставе (вежби/семинара), осим продубљивања вештине тумачења прозе у садржинско-мотивском, естетском и филозофском смислу, посебна пажња биће посвећена тумачењу прозног опуса једног одабраног великана (Дежеа Костолањија, Жигмонда Морица, Антала Серба или Шандора Мараија). | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања: фронтални облик наставе, монолошка и дијалошка метода, ppt презентације и настава ex cathedra, уз дискусију. Вежбе: на часовима вежби инсистира се на дијалогу, дискусији и аргументованој расправи. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 30 | |
| Практична настава | 10 | Усмени испит | 30 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 20 | |||
