2129048 - Тумачење модерне мађарске прозе 2
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Тумачење модерне мађарске прозе 2 | |||
Акроним | 2129048 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Мађарски језик, књижевност, култура | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Уписан модул Мађарски језик, књижевност, култура и одслушани предмети Мађарска књижевност 1-4 и Савремени мађарски језик Г1-4 | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање са прозним иновацијама у периоду после Другог светског рата, као и са прозним заокретом крајем седамдесетих и почетком осамдесетих година. Осврт на постмодернистичку прозу и данашње стање и тенденције у савременој мађарској прози. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће стећи способност продубљеног тумачења и критичког промишљања позномодернистичке и постмодернистичке прозе друге половине двадесетог и првих деценија двадесет првог века. Научиће да ова дела сагледавају у компаративном контексту. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Нове тенденције у послератној мађарској прози. Проблем наративизације сећања: Геза Отлик. Црнохуморна проза преживљеника - нови жанр: једноминутне новеле Иштвана Еркења. Шта све данашња мађарска проза дугује Миклошу Месељу? Мађарска књижевност (пост)холокауста: Имре Кертес. Апартни гласови: Петер Хајноци, Шандор Тар. Прозни заокрет: Петер Надаш, Петер Естерхази, Ласло Краснахоркаи. Пограничне дистопије Адама Бодора. Савремени прозаисти и повратак причи: Ласло Дарваши, Жужа Раковски. Осврт на књижевну периодику и најважније мађарске онлајн књижевне портале. | |||
Садржај практичне наставе | На часовима практичне наставе (вежби/семинара), осим продубљивања вештине тумачења прозе у садржинско-мотивском, естетском, интертекстуалном и филозофском смислу, посебна пажња биће посвећена тумачењу прозног опуса једног одабраног великана (Иштвана Еркења, Петера Естерхазија или Ласла Краснахоркаија). | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Предавања: фронтални облик наставе, монолошка и дијалошка метода, ppt презентације и настава ex cathedra, уз дискусију. Вежбе: на часовима вежби инсистира се на дијалогу, дискусији и аргументованој расправи. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 30 | |
Практична настава | 10 | Усмени испит | 30 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 20 |