2129048 - Tumačenje moderne mađarske proze 2
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Tumačenje moderne mađarske proze 2 | |||
Akronim | 2129048 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Mađarski jezik, književnost, kultura | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Upisan modul Mađarski jezik, književnost, kultura i odslušani predmeti Mađarska književnost 1-4 i Savremeni mađarski jezik G1-4 | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje sa proznim inovacijama u periodu posle Drugog svetskog rata, kao i sa proznim zaokretom krajem sedamdesetih i početkom osamdesetih godina. Osvrt na postmodernističku prozu i današnje stanje i tendencije u savremenoj mađarskoj prozi. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti će steći sposobnost produbljenog tumačenja i kritičkog promišljanja poznomodernističke i postmodernističke proze druge polovine dvadesetog i prvih decenija dvadeset prvog veka. Naučiće da ova dela sagledavaju u komparativnom kontekstu. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Nove tendencije u posleratnoj mađarskoj prozi. Problem narativizacije sećanja: Geza Otlik. Crnohumorna proza preživljenika - novi žanr: jednominutne novele Ištvana Erkenja. Šta sve današnja mađarska proza duguje Miklošu Meselju? Mađarska književnost (post)holokausta: Imre Kertes. Apartni glasovi: Peter Hajnoci, Šandor Tar. Prozni zaokret: Peter Nadaš, Peter Esterhazi, Laslo Krasnahorkai. Pogranične distopije Adama Bodora. Savremeni prozaisti i povratak priči: Laslo Darvaši, Žuža Rakovski. Osvrt na književnu periodiku i najvažnije mađarske onlajn književne portale. | |||
Sadržaj praktične nastave | Na časovima praktične nastave (vežbi/seminara), osim produbljivanja veštine tumačenja proze u sadržinsko-motivskom, estetskom, intertekstualnom i filozofskom smislu, posebna pažnja biće posvećena tumačenju proznog opusa jednog odabranog velikana (Ištvana Erkenja, Petera Esterhazija ili Lasla Krasnahorkaija). | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Predavanja: frontalni oblik nastave, monološka i dijaloška metoda, ppt prezentacije i nastava ex cathedra, uz diskusiju. Vežbe: na časovima vežbi insistira se na dijalogu, diskusiji i argumentovanoj raspravi. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 30 | |
Praktična nastava | 10 | Usmeni ispit | 30 | |
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 20 |