1401037 - Лингвистика текста и прагматика
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Лингвистика текста и прагматика | |||
Акроним | 1401037 | |||
Студијски програм | Српски језик и књижевност | |||
Модул | Наставнички профил, Филолошки профил | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Уписан студијски програм Српски језик и књижевност. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Да студенти стекну основна знања у вези са српским језиком у контексту – било у говорном догађају или у оквиру текста; другим речима, да стекну основна знања из лингвистике текста и прагматике, примењена на српски језик; да ова знања повежу са знањима која стичу на предметима Синтакса српског језика, Функционални варијетети српског језика и Језичка култура. | |||
Исходи учења (стечена знања) | По положеном испиту студенти ће имати теоријска знања из лингвистике текста и прагматике, одн. одговарајућих области анализе дискурса. Такође, биће у стању да ова знања и практично примене у анализи дијалога и текста. Студенти ће, најзад, бити у стању да се даље сами усавршавају у овим областима. | |||
Садржај предмета | ||||
Линк ка страници предмета | pragmatika.fil.rs | |||
Садржај теоријске наставе | Начин вођења разговора (основни појмови из анализе конверзације); говорни чинови (појам говорног чина, типологија говорних чинова, директни и индиректни говорни чинови, говорни чинови молбе, захваљивања, извињавања, давања комплимената и др. у српском језику); намеравано значење и начини на које га саговорник разуме: контекст, позадинско знање, сараднички принцип, конверзационе максиме, импликатуре; учтивост; деикса (појам и врсте деиксе, употреба показних речи у српском језику). Појам текста и дискурса; особине и структура текста; начини постизања текстуалне кохезије; главне врсте текстова и њихове особине. | |||
Садржај практичне наставе | Анализа дијалошког текста; препознавање и одређивање врсте говорних чинова; анализа имплицитног значења на аутентичним језичким примерима; препознавање и примена стратегија учтивости; анализа употребе показних речи у српском језику на аутентичним текстовима; одређивање средстава текстуалне кохезије; уочавање особина главних врста текстова. | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | ||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | |||
Практична настава | Усмени испит | 60 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 40 | |||
Семинари |