Навигација

Опис предмета

1401115 - Увод у методику наставе

Спецификација предмета
НазивУвод у методику наставе
Акроним1401115
Студијски програмСрпски језик и књижевност
МодулНаставнички профил
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
    Условљеност другим предметимаСтудент мора бити уписан на студијски програм Српски језик и књижевност.Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаОвладавање основним теоријским знањима из методике наставе, наставне методологије и дидактике, како би се могли пратити наредни методички курсеви и та знања успешно примењивати у наставној пракси.
    Исходи учења (стечена знања)Очекује се да студенти, будући наставници, овладају теоријским знањима из методике наставе и да буду оспособљени за успешно извођење наставе.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеСадржаји предмета Увод у методику наставе обухватају знања о циљевима и задацима наставе српског језика и књижевности, о интердисциплинарној природи образовне лингвистике и кореспондирајућим наукама (науци о језику, науци о књижевности, дидактици, педагогији, психологији и др.); студенти се упознају са (1) основним принципима наставе матерњег језика, (2) наставним методама, њиховим карактеристикама, облицима примене и функционалног комбиновања, (3) усвајају знања о системима наставе српског језика и књижевности, (4) упознају начине примене наставних средстава и облике коришћењa уџбеника и приручника, (5) стичу знања о организовању и извођењу различитих типова часова, (7) начелима програмирања наставног градива, (8) наставном плану и програму, садржају наставних програма и умећу сачињавања наставних планова, (9) припремању наставника за рад, (10) праћењу и вредновању ученичког рада, (11) примени задатака и тестова објективног типа, (12) осмишљању, рационалној примени, прегледању и вредновању домаћих задатака, (13) као и организацији, планирању и реализацији наставе и слободних активности ученика.
    Садржај практичне наставеУ оквиру вежби, студенти се оспособљавају за примену теоријских знања и наставне методологије. Теоријска знања се обогаћују: (1) анализом примера ваљане примене дидактичких принципа у настави српског језика и књижевности, (2) стицањем умећа осмишљеног и рационалног комбиновања наставних метода, (3) применом различитих облика рада, (4) упознавањем организације и структуре наставе, (5) разматрањем примера разложног планирања градива (сачињавања глобалних и месечних наставних планова), (6) упознавањем начина писања, реализације и анализе наставникове припреме за час, (7) пројектовањем наставних циљева (образовних, васпитних и функционалних), (8) креативном применом традиционалних наставних средстава и развијањем умећа за коришћење савремених технологија у наставном процесу, (9) задавањем домаћих задатака ученицима, (10) оспособљавањем за компетентну анализу изведеног часа и пројектовање часова утврђивања, понављања и вежбања.
    Литература
    1. Павле Илић, Српски језик и књижевност у наставној теорији и пракси: методика наставе, Нови Сад: Змај, 2006. (15–170)
    2. Симеон Маринковић, Методика креативне наставе српског језика и књижевности, Београд: Креативни центар, 2000. (7–83)
    3. Милија Николић, Методика наставе српског језика и књижевности, Београд: Завод за уџбенике и наставна средства, 2006. (7−190)
    4. Иван Ивић, Ана Пешикан, Слободанка Јанковић и Светлана Кијевчанин, Активно учење, Београд: Институт за психологију, 1998.
    5. Томас Гордон, Како бити успешан настaвник, Београд: Креативни центар, 2001.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеПредавања, вежбе, дискусије, усмена излагања, анализа домаћих задатака, консултације.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит
    Практична наставаУсмени испит70
    Пројекти
    Колоквијуми20
    Семинари