Садржај теоријске наставе | Садржаји предмета Увод у методику наставе обухватају знања о циљевима и задацима наставе српског језика и књижевности, о интердисциплинарној природи образовне лингвистике и кореспондирајућим наукама (науци о језику, науци о књижевности, дидактици, педагогији, психологији и др.); студенти се упознају са (1) основним принципима наставе матерњег језика, (2) наставним методама, њиховим карактеристикама, облицима примене и функционалног комбиновања, (3) усвајају знања о системима наставе српског језика и књижевности, (4) упознају начине примене наставних средстава и облике коришћењa уџбеника и приручника, (5) стичу знања о организовању и извођењу различитих типова часова, (7) начелима програмирања наставног градива, (8) наставном плану и програму, садржају наставних програма и умећу сачињавања наставних планова, (9) припремању наставника за рад, (10) праћењу и вредновању ученичког рада, (11) примени задатака и тестова објективног типа, (12) осмишљању, рационалној примени, прегледању и вредновању домаћих задатака, (13) као и организацији, планирању и реализацији наставе и слободних активности ученика. |
---|
Садржај практичне наставе | У оквиру вежби, студенти се оспособљавају за примену теоријских знања и наставне методологије. Теоријска знања се обогаћују: (1) анализом примера ваљане примене дидактичких принципа у настави српског језика и књижевности, (2) стицањем умећа осмишљеног и рационалног комбиновања наставних метода, (3) применом различитих облика рада, (4) упознавањем организације и структуре наставе, (5) разматрањем примера разложног планирања градива (сачињавања глобалних и месечних наставних планова), (6) упознавањем начина писања, реализације и анализе наставникове припреме за час, (7) пројектовањем наставних циљева (образовних, васпитних и функционалних), (8) креативном применом традиционалних наставних средстава и развијањем умећа за коришћење савремених технологија у наставном процесу, (9) задавањем домаћих задатака ученицима, (10) оспособљавањем за компетентну анализу изведеног часа и пројектовање часова утврђивања, понављања и вежбања. |
---|