Sadržaj teorijske nastave |
Sadržaji predmeta Uvod u metodiku nastave obuhvataju znanja o ciljevima i zadacima nastave srpskog jezika i književnosti, o interdisciplinarnoj prirodi obrazovne lingvistike i korespondirajućim naukama (nauci o jeziku, nauci o književnosti, didaktici, pedagogiji, psihologiji i dr.); studenti se upoznaju sa (1) osnovnim principima nastave maternjeg jezika, (2) nastavnim metodama, njihovim karakteristikama, oblicima primene i funkcionalnog kombinovanja, (3) usvajaju znanja o sistemima nastave srpskog jezika i književnosti, (4) upoznaju načine primene nastavnih sredstava i oblike korišćenja udžbenika i priručnika, (5) stiču znanja o organizovanju i izvođenju različitih tipova časova, (7) načelima programiranja nastavnog gradiva, (8) nastavnom planu i programu, sadržaju nastavnih programa i umeću sačinjavanja nastavnih planova, (9) pripremanju nastavnika za rad, (10) praćenju i vrednovanju učeničkog rada, (11) primeni zadataka i testova objektivnog tipa, (12) osmišljanju, racionalnoj primeni, pregledanju i vrednovanju domaćih zadataka, (13) kao i organizaciji, planiranju i realizaciji nastave i slobodnih aktivnosti učenika. |
Sadržaj praktične nastave |
U okviru vežbi, studenti se osposobljavaju za primenu teorijskih znanja i nastavne metodologije. Teorijska znanja se obogaćuju: (1) analizom primera valjane primene didaktičkih principa u nastavi srpskog jezika i književnosti, (2) sticanjem umeća osmišljenog i racionalnog kombinovanja nastavnih metoda, (3) primenom različitih oblika rada, (4) upoznavanjem organizacije i strukture nastave, (5) razmatranjem primera razložnog planiranja gradiva (sačinjavanja globalnih i mesečnih nastavnih planova), (6) upoznavanjem načina pisanja, realizacije i analize nastavnikove pripreme za čas, (7) projektovanjem nastavnih ciljeva (obrazovnih, vaspitnih i funkcionalnih), (8) kreativnom primenom tradicionalnih nastavnih sredstava i razvijanjem umeća za korišćenje savremenih tehnologija u nastavnom procesu, (9) zadavanjem domaćih zadataka učenicima, (10) osposobljavanjem za kompetentnu analizu izvedenog časa i projektovanje časova utvrđivanja, ponavljanja i vežbanja. |