1405048 - Методичка пракса 05
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Методичка пракса 05 | |||
| Акроним | 1405048 | |||
| Студијски програм | Српска књижевност и језик | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљеност другим предметима | Позитивно оцењене предиспитне обавезе из предмета Методика наставе српског језика. | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Обука студента на основу следећих захтева:1. примена теоријских и практичних знања из Увода у Методику 05 и Методике наставе књижевности и Методике наставе српског језика у наставној пракси; 2. стицање теоријских знања о припремном раду неопходном за остваривање наставе књижевности у основној и средњој школи; 3. хоспитовање у основној школи, гимназији и средњој стручној школи и стручни разговор/дискусија о постојећим часовима у школи; 4. вођење дневника рада (хоспитовања) и писање методичке припреме за реализацију часа у школи; 5. успешно одржавање испитног часа са дискусијом/анализом рада. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студент је способан да знања стечена из Увода у Методику 05, Методике наставе књижевности и Методике наставе српског језика на истраживачки и стваралачки начин примењује приликом анализе наставних часова. Уме да комбинује и примењује знања о методици, наставним циљевима, методичким поступцима и радњама приликом припремања и реализације наставних садржаја у основној и средњој школи. Студент стиче темељна професионална искуства о наставној пракси у области књижевности и српског језика и има формиране основе за даљи развој професионалних компетенција и професионално бављење књижевношћу и језиком у основношколском и средњошколском образoвном систему. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Упознавање студената са важећим прописима у основношколском и средњошколском образовању. Стицање базичних знања о вођењу школске документације, о овладавању методологијом израде годишњих и месечних планова, писању методичке припреме за час и припремању ученика за успешну реализацију наставне јединице у основној школи, гимназији и средњој стручној школи. | |||
| Садржај практичне наставе | Вежбе, менторски рад, хоспитовање, студијски истраживачки рад, писање дневника хоспитовања и методичке припреме за час. Студент ће одржати час у основној или средњој школи и бити у стању да образложи облике рада, методичке радње и стручна гледишта који су примењивани током обраде наставне јединице на часу. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 1 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Вежбе, дискусије, излагања, разговори, индивидуални рад, семинарски рад, хоспитовање са групном и индивидуалном анализом испитног часа, презентације. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 30 | |
| Практична настава | 20 | Усмени испит | 30 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 10 | |||
