1405048 - Metodička praksa 05
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Metodička praksa 05 | |||
Akronim | 1405048 | |||
Studijski program | Srpska književnost i jezik | |||
Modul | ||||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Pozitivno ocenjene predispitne obaveze iz predmeta Metodika nastave srpskog jezika. | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Obuka studenta na osnovu sledećih zahteva:1. primena teorijskih i praktičnih znanja iz Uvoda u Metodiku 05 i Metodike nastave književnosti i Metodike nastave srpskog jezika u nastavnoj praksi; 2. sticanje teorijskih znanja o pripremnom radu neophodnom za ostvarivanje nastave književnosti u osnovnoj i srednjoj školi; 3. hospitovanje u osnovnoj školi, gimnaziji i srednjoj stručnoj školi i stručni razgovor/diskusija o postojećim časovima u školi; 4. vođenje dnevnika rada (hospitovanja) i pisanje metodičke pripreme za realizaciju časa u školi; 5. uspešno održavanje ispitnog časa sa diskusijom/analizom rada. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student je sposoban da znanja stečena iz Uvoda u Metodiku 05, Metodike nastave književnosti i Metodike nastave srpskog jezika na istraživački i stvaralački način primenjuje prilikom analize nastavnih časova. Ume da kombinuje i primenjuje znanja o metodici, nastavnim ciljevima, metodičkim postupcima i radnjama prilikom pripremanja i realizacije nastavnih sadržaja u osnovnoj i srednjoj školi. Student stiče temeljna profesionalna iskustva o nastavnoj praksi u oblasti književnosti i srpskog jezika i ima formirane osnove za dalji razvoj profesionalnih kompetencija i profesionalno bavljenje književnošću i jezikom u osnovnoškolskom i srednjoškolskom obrazovnom sistemu. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Upoznavanje studenata sa važećim propisima u osnovnoškolskom i srednjoškolskom obrazovanju. Sticanje bazičnih znanja o vođenju školske dokumentacije, o ovladavanju metodologijom izrade godišnjih i mesečnih planova, pisanju metodičke pripreme za čas i pripremanju učenika za uspešnu realizaciju nastavne jedinice u osnovnoj školi, gimnaziji i srednjoj stručnoj školi. | |||
Sadržaj praktične nastave | Vežbe, mentorski rad, hospitovanje, studijski istraživački rad, pisanje dnevnika hospitovanja i metodičke pripreme za čas. Student će održati čas u osnovnoj ili srednjoj školi i biti u stanju da obrazloži oblike rada, metodičke radnje i stručna gledišta koji su primenjivani tokom obrade nastavne jedinice na času. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
1 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Vežbe, diskusije, izlaganja, razgovori, individualni rad, seminarski rad, hospitovanje sa grupnom i individualnom analizom ispitnog časa, prezentacije. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 30 | |
Praktična nastava | 20 | Usmeni ispit | 30 | |
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 10 |