Навигација

Опис предмета

1405057 - Методика наставе српског језика

Спецификација предмета
НазивМетодика наставе српског језика
Акроним1405057
Студијски програмСрпска књижевност и језик
Модул
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметимаПозитивно оцењене предиспитне обавезе из предмета Методика наставе књижевности.Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаСвестрано упознавање студената са наставним садржајима српског језика на оба школска нивоа, њихово обучавање за примену адекватне методологије приликом обраде градива, утврђивања и провере знања ученика.
    Исходи учења (стечена знања)Студент познаје садржаје наставе српског језика и уме да их на методички квалитетан начин обрађује.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеМетодика наставе српског језика обухвата проучавање програмских садржаја који се усвајају путем предавања, вежби, студентских припрема и презентација, а обухватају следеће садржаје: методолошко повезивање наставе матерњег језика и књижевности; коришћење књижевноуметничких текстова у настави граматике и стилистике; наставне циљеве усмерене ка реализацији садржаја из језика и језичке културе; методичке радње у обради наставних јединица из језика; структура часа обраде, утврђивања и систематизације; формирање задатака и структурирање тестова; планирање у настави (годишњи и месечни план); систематски и конинуиран рад у настави писмености; оцењивање ученика; функционални поступци у обради граматике; облици рада у неговању говорне културе и писмености (говорне и писмене вежбе и састави); слободне активности ученика; штампани и дигитални уџбеници.
    Садржај практичне наставеВежбе, креативне радионице. Примена конкретних методичких поступака и радњи приликом обраде наставних садржаја из српског језика.
    Литература
    1. Николић, Милија. 2009. Методика наставе српског језика и књижевности. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства. Николић, Милија. 1983. Настава писмености. Београд: Научна књига. Николић, Милија. 2002. Стилске вежбе. Београд: Просветни преглед.
    2. Мркаљ, Зона. 2008. Приручник за наставнике српског језика и књижевности. Београд: Klett. Мркаљ, Зона. 2008. Наставна теорија и пракса 2. Српски језик у старијим разредима основне школе. Београд: Klett.
    3. Мркаљ, Зона. 2009. Наставна теорија и пракса 3. Српски језик у старијим разредима основне школе. Београд: Klett. Мркаљ, Зона. 2010. Планирање у настави. Српски језик и књижевност у старијим разредима основне школе. Београд: Klett.
    4. Станковић Шошо Наташа. 2014, Рад са ученицима са посебним образовним потребама, Школски час српског језика и књижевности, Београд: Ваша књига, 2014, Број 3–4–5, стр. 162–166.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеПредавања, вежбе, дискусиони облици рада, групни и индивидуални задаци, креативне радионице.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања20Писмени испит
    Практична наставаУсмени испит60
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари20