Навигација

Опис предмета

1406055 - Увод у методику 06

Спецификација предмета
НазивУвод у методику 06
Акроним1406055
Студијски програмСрпска књижевност и језик са компаратистиком
Модул
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметимаБез посебних услова.Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаСтицање теоријских знања из опште методике, наставне методологије и дидактике, која ће студенти користити и развијати у наредним методичким циклусима (Методика наставе књижевности и српског језика, Методичка пракса 06), односно проверавати и усавршавати у наставној пракси.
    Исходи учења (стечена знања)Студент упознаје предмет и задатке Методике наставе српског језика и књижевности, усваја књижевнонаучну и наставну методологију, стиче знања о наставним принципима и циљевима школске наставе и напослетку је обучен да их примени, упознаје се са улогама и компетенцијама наставника, усваја наставне методе (опште и специјалне) и оспособљује се за планирање и припремање часова у настави, као и за вредновање знања и умења ученика.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеУвод у Методику 06 остварује се проучавањем програмских садржаја који обухватају: предмет и задатке Методике наставе, однос Методике наставе књижевности и српског језика према другим наукама, улоге наставника у настави, наставну методологију (врсте метода, методолошки плурализам и адекватност наставне методологије), наставне (дидактичке) принципе, планирање и припремање у настави (врсте планирања и припремања, наставни план и програм), наставне циљеве, организацију (структуру) и врсте часова у настави, наставна средства, облике рада, врсте наставе, вредновање (оцењивање) знања и умења ученика; вредновање уџбеничких комплета; разноврсне наставне корелације; стваралачке активности у настави и слободне школске активности.
    Садржај практичне наставеУвод у Методику 06 остварује се проучавањем програмских садржаја који обухватају: предмет и задатке Методике наставе, однос Методике наставе књижевности и српског језика према другим наукама, улоге наставника у настави, наставну методологију (врсте метода, методолошки плурализам и адекватност наставне методологије), наставне (дидактичке) принципе, планирање и припремање у настави (врсте планирања и припремања, наставни план и програм), наставне циљеве, организацију (структуру) и врсте часова у настави, наставна средства, облике рада, врсте наставе, вредновање (оцењивање) знања и умења ученика; вредновање уџбеничких комплета; разноврсне наставне корелације; стваралачке активности у настави и слободне школске активности. Вежбе, менторски рад. Стицање и примена знања о општим и посебним (специјалним) наставним методама, наставним принципима, наставним циљевима и методичким терминима и појмовима.
    Литература
    1. 1. Николић, Милија. 2009. Методика наставе српског језика и књижевности. Београд: Завод за уџбенике
    2. 2. Бајић, Љиљана. 2004. Одабране наставне интерпретације. Београд: Друштво за српски језик и књижевност Србије
    3. 3. Росандић, Драгутин. 2005. Методика књижевног одгоја и образовања. Загреб: Школска књига
    4. 4. Павловић, Миодраг. 2008. Припремање наставника и ученика за тумачење књижевних дела. Београд: Завод за уџбенике
    5. 5. Мркаљ, Зона. 2010. Планирање у настави. Београд: Klett 6. Станковић Шошо, Наташа. 2019. Књижевно дело Бранислава Нушића у настави. Београд: Друштво за српски језики књижевност Србије
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставе
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит
    Практична наставаУсмени испит60
    Пројекти10
    Колоквијуми
    Семинари20