1409001 - Увод у књижевност
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Увод у књижевност | |||
Акроним | 1409001 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | знање српског језика, познавање и рад у пакету Microsoft Office (нарочито алати Word и PowerPoint) | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Стицање знања о појмовима теоријско-методолошке књижевне мисли са посебним освртом на специфичности словенских књижевности, упознавање са античком и европском књижевноисторијском и књижевнотеоријском мишљу у контексту славистичких књижевнотеоријских школа, упознавање с аналитичким и критичким апаратом различитих теоријско-методолошких школа у проучавању текста. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент ће моћи након стечених књижевно-теоријских, књижевно-историјских и књижевно-аналитичких знања, те потребног појмовног и критичког апарата, да компетентно перцепира студијске садржаје предвиђене наставом руске, пољске, чешке, словачке и украјинске књижевности на четворогодишњим, односно петогодишњим студијама, као и да самостално истражује књижевне текстове. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Стицање систематизованих знања о фундаменталним појмовима теорије књижевности, упознавање с методима науке о књижевности, формирање умећа тумачења књижевног дела адекватном применом појмовно-методолошког апарата науке о књижевности. У оквиру предмета се стичу знања о свим облицима усменог и писаног стваралаштва, о генези књижевног текста од антике до данас, о анализи поезије, прозе и драме на свим нивоима структуре, као и о развоју методологије проучавања текста на елементарном појмовном нивоу. | |||
Садржај практичне наставе | Вежбе, израда и презентација семинарских радова, дискусије | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | ||||
Методе извођења наставе | Предавања, вежбе, дискусија о задатим текстовима, рад у истраживачким групама, презентација студентских истраживачких радова. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 70 | |
Практична настава | 5 | Усмени испит | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари |