1409001 - Uvod u književnost
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Uvod u književnost | |||
Akronim | 1409001 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Engleski jezik, književnost, kultura, modul Italijanski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Nemački jezik, književnost, kultura, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezici, književnosti, kulture, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Turski jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Francuski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti, kulture | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | znanje srpskog jezika, poznavanje i rad u paketu Microsoft Office (naročito alati Word i PowerPoint) | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Sticanje znanja o pojmovima teorijsko-metodološke književne misli sa posebnim osvrtom na specifičnosti slovenskih književnosti, upoznavanje sa antičkom i evropskom književnoistorijskom i književnoteorijskom mišlju u kontekstu slavističkih književnoteorijskih škola, upoznavanje s analitičkim i kritičkim aparatom različitih teorijsko-metodoloških škola u proučavanju teksta. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student će moći nakon stečenih književno-teorijskih, književno-istorijskih i književno-analitičkih znanja, te potrebnog pojmovnog i kritičkog aparata, da kompetentno percepira studijske sadržaje predviđene nastavom ruske, poljske, češke, slovačke i ukrajinske književnosti na četvorogodišnjim, odnosno petogodišnjim studijama, kao i da samostalno istražuje književne tekstove. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Sticanje sistematizovanih znanja o fundamentalnim pojmovima teorije književnosti, upoznavanje s metodima nauke o književnosti, formiranje umeća tumačenja književnog dela adekvatnom primenom pojmovno-metodološkog aparata nauke o književnosti. U okviru predmeta se stiču znanja o svim oblicima usmenog i pisanog stvaralaštva, o genezi književnog teksta od antike do danas, o analizi poezije, proze i drame na svim nivoima strukture, kao i o razvoju metodologije proučavanja teksta na elementarnom pojmovnom nivou. | |||
Sadržaj praktične nastave | Vežbe, izrada i prezentacija seminarskih radova, diskusije | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | ||||
Metode izvođenja nastave | Predavanja, vežbe, diskusija o zadatim tekstovima, rad u istraživačkim grupama, prezentacija studentskih istraživačkih radova. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 5 | Pismeni ispit | 70 | |
Praktična nastava | 5 | Usmeni ispit | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 20 | |||
Seminari |