1409015 - Човек у огледалу језика у руском и српском 1
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Човек у огледалу језика у руском и српском 1 | |||
Акроним | 1409015 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Положен испит из Савременог руског језика Г-5 и Г-6, Руског језика 5 и 6 | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Овладавање основним појмовима битним за руску језичку слику света, уочавање различите или сличне концептуализације одређених појмова у руској и српској култури. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент ће, по завршетку курса, стећи практичну и теоријску професионалну компетенцију која ће му помоћи да боље разуме руске културне концепте. Ово опет доприноси стицању сигурности у језичкој компетенцији. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | "Језичка слика света (почеци: Хумболт, америчка етнолингвистика). Погледи Ј. Д. Апресјана на концептуализацију стварности. Московска семантичка школа. Концептуална анализа (Арутјунова, Лакоф и Џонсон). Човек у огледалу језика. Човек као централна фигура језика. Асоцијативни речници и асоцијативна метода. " | |||
Садржај практичне наставе | рад у групама, самосталан рад . | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | ||||
Методе извођења наставе | ||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | 15 | Усмени испит | 50 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 25 |