1409015 - Čovek u ogledalu jezika u ruskom i srpskom 1
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Čovek u ogledalu jezika u ruskom i srpskom 1 | |||
Akronim | 1409015 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Italijanski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Nemački jezik, književnost, kultura, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezici, književnosti, kulture, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Turski jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Francuski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti, kulture | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Položen ispit iz Savremenog ruskog jezika G-5 i G-6, Ruskog jezika 5 i 6 | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Ovladavanje osnovnim pojmovima bitnim za rusku jezičku sliku sveta, uočavanje različite ili slične konceptualizacije određenih pojmova u ruskoj i srpskoj kulturi. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student će, po završetku kursa, steći praktičnu i teorijsku profesionalnu kompetenciju koja će mu pomoći da bolje razume ruske kulturne koncepte. Ovo opet doprinosi sticanju sigurnosti u jezičkoj kompetenciji. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | "Jezička slika sveta (počeci: Humbolt, američka etnolingvistika). Pogledi J. D. Apresjana na konceptualizaciju stvarnosti. Moskovska semantička škola. Konceptualna analiza (Arutjunova, Lakof i Džonson). Čovek u ogledalu jezika. Čovek kao centralna figura jezika. Asocijativni rečnici i asocijativna metoda. " | |||
Sadržaj praktične nastave | rad u grupama, samostalan rad . | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | ||||
Metode izvođenja nastave | ||||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
Praktična nastava | 15 | Usmeni ispit | 50 | |
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 25 |