1409077 - Руска књижевност СПЕЦ 3
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Руска књижевност СПЕЦ 3 | |||
Акроним | 1409077 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | нема услова | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Добијање систематизованог знања о развоју руског футуризма насталог у оквиру руске авангарде. Оспособљавање студената за тумачење сложених песничких и теоријских текстова као и футуристичких манифеста који су поставили темељ за развој руске авангардне поетике у текстуалном и визуелном контексту. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент ће стећи општу слику о идејама руског футуризма, такође и о књижевном и културном животу у Русији и Европи почетком ХХ века. Моћи ће да сагледа развој руске футуристичке поезије, да тумачи савремени песнички текст и да анализира интердисциплинарни однос поезије с другим видовима уметности (театар, филм, сликарство, музика, балет, архитектура), | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Проучавање руског и италијанског футуризма на књижевним манифестима и на текстовима аутора. Анализа дијалога писаца у књижевном тексту са књижевном традицијом (руском и европском), са филозофским идејама (Шопенхауер, Ниче, Бергсон и др.), са другим уметностима попут сликарства (неопримитивизам, супрематизам), театра (Мејерхољд, театар малих форми), архитектуре (конструктивизам). У оквиру анализе песничког текста (од Хлебњикова и Кручониха, до Северјањина и Мајаковског) на свим нивоима структуре ангажују се стечена знања из књижевности, с акцентом на интертекстуално и митопоетско тумачење текста . | |||
Садржај практичне наставе | Вежбе, анализа песничких и теоријских футуристичких текстова, припрема за интердисциплинарно проучавање књижевности и културе. Писање семинарских радова и радова за студентске конференције. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 1 | |||
Методе извођења наставе | Предавања, вежбе, дискусија, самосталан рад (истраживање песничког текста). | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 20 | Писмени испит | ||
Практична настава | 20 | Усмени испит | 50 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 10 |