1409077 - Ruska književnost SPEC 3
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Ruska književnost SPEC 3 | |||
Akronim | 1409077 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti, kulture | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | nema uslova | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Dobijanje sistematizovanog znanja o razvoju ruskog futurizma nastalog u okviru ruske avangarde. Osposobljavanje studenata za tumačenje složenih pesničkih i teorijskih tekstova kao i futurističkih manifesta koji su postavili temelj za razvoj ruske avangardne poetike u tekstualnom i vizuelnom kontekstu. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student će steći opštu sliku o idejama ruskog futurizma, takođe i o književnom i kulturnom životu u Rusiji i Evropi početkom HH veka. Moći će da sagleda razvoj ruske futurističke poezije, da tumači savremeni pesnički tekst i da analizira interdisciplinarni odnos poezije s drugim vidovima umetnosti (teatar, film, slikarstvo, muzika, balet, arhitektura), | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Proučavanje ruskog i italijanskog futurizma na književnim manifestima i na tekstovima autora. Analiza dijaloga pisaca u književnom tekstu sa književnom tradicijom (ruskom i evropskom), sa filozofskim idejama (Šopenhauer, Niče, Bergson i dr.), sa drugim umetnostima poput slikarstva (neoprimitivizam, suprematizam), teatra (Mejerholjd, teatar malih formi), arhitekture (konstruktivizam). U okviru analize pesničkog teksta (od Hlebnjikova i Kručoniha, do Severjanjina i Majakovskog) na svim nivoima strukture angažuju se stečena znanja iz književnosti, s akcentom na intertekstualno i mitopoetsko tumačenje teksta . | |||
Sadržaj praktične nastave | Vežbe, analiza pesničkih i teorijskih futurističkih tekstova, priprema za interdisciplinarno proučavanje književnosti i kulture. Pisanje seminarskih radova i radova za studentske konferencije. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
1 | 1 | |||
Metode izvođenja nastave | Predavanja, vežbe, diskusija, samostalan rad (istraživanje pesničkog teksta). | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 20 | Pismeni ispit | ||
Praktična nastava | 20 | Usmeni ispit | 50 | |
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 10 |